Färg

Idag har det vatt underbart väder hela dagen. Jag har suttit ute i solstolen när Neo sovit gott i vagnen och fått lite färg. Det behövdes inte många minuter i solen för att man skulle bli lite röd. Givetvis somnade jag där ;)

Neo va på läkarkoll och allt verkade normalt. Han va dock jätteledsen hela tiden vilket är mycket ovanligt för honom. Vet inte om de va rummet eller läkaren eller nått annat som gjorde att han inte gillade hela proceduren. Jag har en teori om att han kände igen rummet sen han fick sina vaccinations sprutor för en månad sen ;) Vet att den teorin dock inte kan stämma, hehe.

Han väger nu 8350 gram och är 70 cm lång. Jag gissade innan på 8500 gram och 71 cm lång så jag va inte HELT ute och cyklade.

Måste bara nämna att han kissade ner doktorn! Duktig pojke! ;)




Rebecca om 8:25:

Ska Neo passas av sina mor & farföräldrar då?

Svar: Nej, Neo ska passas av hans farmor när jag jobbar. Hon jobbar inte. Annars hade det vatt svårt för mig att börja jobba igen eftersom alla andra jobbar på dagarna inkl mina föräldrar. Jag vill inte lämna honom till någon främling än, som en dagmamma eller liknande, jag tycker han är för liten. Men nu gynnas alla för farmor tycker inte precis det är pest att ha Neo en dag ;)


Nu ska jag ut o se om lilleman vaknat i vagnen!










Kommentarer
Postat av: Anonym

Är dina föräldrar främlingar för Neo?

2010-05-20 @ 18:12:19
Postat av: Evelina

Bra gissat! Och bra pinkat av Neo hehe... Han gillade kanske inte läkaren helt enkelt ;-)



Så bra att du har nån i närheten som mer än gärna har honom så du kan jobba!



Kramar

2010-05-20 @ 20:52:52
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Anncha

Hej Ida!

Hoppas din dag på jobbet var bra, det var ju skönt att det var fint väder dagen innan du skulle börja jobba så att du kunde få lite färg, det är inte helt fel, hoppas helgen blir lika fin så jag också kan få lite färg om kinderna det behövs nu efter en lång och kall vinter.

Farmor och Neo har nog haft en underbar dag idag, det är skönt att han kan hjälpa Er alla att skingra tankarna.

Du har nog inte helt fel med att han känner igen sig när han kommer till doktorn, det är lukt och andra saker som han säkert kommer ihåg, dom är ju inte så dumma de här små liven.

Ha en bra helg.

2010-05-21 @ 15:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0