Ja, detta hårdilemma!

Linda om Hej nya veckan!:
Hej!
Jag tycker att du passar mkt bättre i lite ljusare hår... sorry men du ser mkt äldre ut i mörkt. Och vem vill se gammal ut? ;) Så mitt tips i med lite ljusa sling ... & Skit i att permanenta det ....
Ha det bra.
P:S Håller du med mig?



Jag fick denna kommentaren av en läsare och tänkte att jag kunde svara på den :)

Hej Linda!

Jag tycker också att jag passar bättre i lite ljusare hår men just nu klarar inte mitt hår av att ljusas upp eller slingas. Det sliter ju trots allt ganska mycket på de, har gjort det många gånger innan och det tenderar att bli ganska slitet efter ett tag och då är de ändå inte snyggt, tyvärr...

Jag har haft både lockpermanent och rakpermanent (just nu lockar) och jag gillar båda två men tröttnar så oerhört fort på vilket som efter ett tag :P Nu är jag inne på att jag vill raka de och ljusa men finns varken pengar eller möjlighet till de. En rak kostar mellan 2000 och 3000kr om man går till en som kan sina grejer. Mitt hår är i vanliga fall, utan permanenter, en rishög ;) Bara en massa burr, en blandning av vågor och rakt...och friss!

Och klart att man inte vill se gammal ut! Men jag väljer oftast en mörkare nyans på hösten/vintern och en ljusare på våren/sommaren. Dock är mitt hår ej så mörkt som på bilderna. I förrförra inlägget va håret blött och det va mörkt ;) Ska se om jag kan lägga upp en bild där den "riktiga" färgen syns :)

Tack iaf för kommenaren! Alla kommentarer är välkomma (sålänge de inte är elaka såklart, haha)

//Babymom - Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0