Svårsövd


Neo har svårt att somna om kvällarna trots att han är hur trött som helst. Han har flyttat in i eget rum nu, han har sovit i mitt rum innan men nu när jag kom hem från semestern flyttade jag in sängen till hans rum direkt för jag inte ville att han skulle vänja sig igen av att sova i mit rum. Hos farmor och farfar sover han alltid ensam i eget rum så han är ju inte ovan att göra de så jag undrar varför han vill att jag ska sitta hos honom tills han somnar? Varför han inte vill vara ensam...
Hur som helst så sitter jag inte med honom...Går bara in och stryker honom på huvudet och säger godnatt igen och lämnar rummet. Jag tänker inte vara den som sitter inne hos honom i timmar tills han somnat, barn kan somna själv, det är bara föräldrar som skämmer bort. Jag säger inte de, de föräldrar som VILL sitta med barnen hur länge som helst, gör de! Jag tänker dock inte göra de. Det är ju inte heller som om Neo får ligga och skrika halsen av sig, jag vet ju hur och varför han skriker. Han tystnar ganska fort som tur e :) Och blir han ledsen efter en stund igen går jag in och ger honom en puss och förklarar att han visst kan somna ensam.


Hur gör ni med era barn?



Neo har hur som helst somnat nu och jag ska nog göra mig lite te. INGET snacks ikväll, fy de har blivit för mycket av den varan på sista tiden! Men jag är väääääldigt sugen på något...Finns de nått nyttigt gott hemma?? Dax att utforska!

Ha en mysig kväll allesammans!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra där :) Jag tycker inte att man ska vara så jävla daltig med sina barn... Trams!! Det är en sak att finnas o trösta o lyssna men att hela tiden jamsa med.. Nä, det lär barn sig ingenting av, de blir bara bortskämda och kanske ännu mer jobbiga, haha! Kram

2011-05-06 @ 13:22:00
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: fia

vi satt i flera timmar med vår son , till slut så tröttnade vi på det och lät han ligga och sova i sin säng själv, satt med han när han fick välling sen pussade vi han god natt och gick .. i början började han springa ut från rummet men efter ett tag så började han med att ligga och skrika sig till sömns, det tog 3 kvällar och sedan dess somnar han helt själv. visst han försöker ju med att komma ut till occ någon gång då och då. men han märker snabbt att det inte funkar ...

2011-05-06 @ 13:56:22
Postat av: Annica

Jag tycker att man måste göra det som känns rätt för en själv. Man gör ju det man anser är bäst för sina barn. Sen jag själv blivit förälder har jag lärt mig att det är lätt att "fostra andras barn". Mitt första barn följde jag alla råd jag kunde få. Han somna själv o sov i eget rum när han bara var ett par månader gammal. Jag tyckte då att det var de enda rätta. Mitt andra barn sov med oss tills han var ett år. Då släppte jag allt och kände mer att tiden kommer så fort när de inte vill vara hos en. Och trots detta har vi inte haft några större problem med honom. Han är idag 3, somnar i sin egen säng och eget rum.

2011-05-06 @ 22:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0