Sliter mitt hår!


Neo vill varken äta eller sova! Bra skriker om jag tar upp honom för mys...:-(
Han är febrig men har fått alvedon två gånger idag hittills.
Det känns verkligen INGET kul att lämna bort honom ikväll och jobba imorron!


VARFÖR kan han inte sova?! Han är ju tröttare än trött! Lägger jag honom i sängen panikskriker han, om jag lägger mig hos honom som alltid funkar skriker han...
Och maten...ja, han har fått i sig lite bröstmjölksersättning (NAN3) och vällingen imorse...Annars vill han inte ha nått alls...

Funderar på att ringa jobb och säga att jag ev inte kommer imorron :-( Men fan, måste ju jobba...Och behöver verkligen komma ifrån ett tag...
Jag ska med Linda till stan ikväll och äta suchi och som jag längtar. Jag blir totalt GALEN av att vara ensam med ett barn som varken vill ut eller in, gnäller för en det ena, än det andra...
Det kan inte bara vara febern som gör honom såhär heller, han har haft feber innan.

Jag vet inte alls vad jag ska göra, I'm lost...


Vi hörs när det är bättre...


Kommentarer
Postat av: Bella

Hej Ida,



du är fantastisk som kämpar på! Är så otroligt imponerad av dig, och självklart får det vara rent ut sagt skitjobbigt ibland. Tror du inte att det kan vara någon tand/tänder? Kanske kindtand rentav? Har ju hört hur barn blir som förbytta när vissa tänder kommer. Vet själv hur min tjej reagerade, och då har hon ändå bara fått några stycken. Tycker ofta det är så att när man inte har en aning om varför, man sliter sitt hår och allt känns uppochner och inochut så är det tänderna. Min erfarenhet, och vad jag hört av de jag känner, är barnens reaktioner oftast inte särskilt logiska när det kommer till tänder. De kan tydligen reagera precis hur som helst och det man tänker sist på är munnen och tänderna. Och feber är ju för övrigt något som en del påstår att barnen får i samband med tandsprickning. Resultatet kommer väl i så fall förr eller senare. Får hoppas du kan få avlastning ikväll och imorgon och att det fungerar bra. Klart du behöver den tiden för dig själv! Stor kram!

2011-01-13 @ 15:52:26
Postat av: Anonym

Det kan inte vara öroninflamation ??

Då brukar det vara lite så. Jag hade åkt till doktorn med han. Du kan ju åka in på sjukhuset. Dom har ju öppet där efter 17. Brevid akuten.

2011-01-13 @ 17:04:23
Postat av: Amanda

Förstår dig, att det är påfrestande. Man behöver ensamtid och inte alltid vara med sitt barn. Man blir trött i huvudet av allt skrik.. Tänkte på en sak och det är: Om Neo somnar ledsen kanske han vaknar igen av att ha somnat oroligt? Han kanske drömmer mardrömmar? Känner att någonting inte stämmer? Mörkrädd?



Hoppas du finner en lösning och svara gärna i min blogg. Blir rörigt om du svarar i din i samma kommentar. Då missar jag svaret. :) KRAM!

2011-01-13 @ 17:37:27
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: Johanna Gudmundsson

Usch, vad tråkigt att han inte mår bra. Lider med er.

Du var väl hos doktorn med honom? Med tanke på din beskrivning så låter det som att han har ont i öronen, men det kan ju självklart vara något annat också (jag är ju ingen läkare, bara mamma till en 16 månader gammal tös.)

Hoppas att han snart mår bra igen. KRAMAR!

2011-01-13 @ 18:49:16
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Hoppas Neo snart mår bättre så du kan komma på fötter. Förstår att det är jobbigt att ta allt själv. Kämpa på. Du är super duktig! Kram

2011-01-13 @ 22:41:38
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: sofie

kanske kan försöka byta rum. ibland funkar det. eller helt enkelt åka till en kirupraktor som kan kolla om han växer lika, ibland har det stor betydelse. :) hoppas du får ro i han snart!

2011-01-14 @ 14:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0