Sjukstuga


Då va det min tur att bli sjuk :-(. Vaknade inatt och mådde illa, upp o spy men de blev inte bättre. Fick sitta en stund (eller flera) på toaletten också men fortfarande sååå ont i magen! Lyckades till slut somna på soffan och vaknade när mamma o pappa skulle till jobb vid 5-tiden. Neo knydde till och jag kände mig ganska bra i magen så jag gick in o la mig hos honom. Halv sju ville han upp, han har sovit sååå bra inatt och det tackar jag för. Jag hade verkligen inte kunnat ta hand om honom inatt...

Nu är magen värre igen. Har ont hela tiden. Är hungrig men kan inte äta. Har druckit lite avslagen coca cola nu, mums (not), och hoppas på att det hjälper! Inget kräkande idag men man vet ju inte hur det kommer utvecklas...Neo spydde ju med flera dagars mellanrum...:-( Hoppas att jag är superkass en dag och att de försvinner sen, vill och kan inte vara sjuk...!


Neos farmor va nyss här och hämtade de lille busfröet. Tur att hon finns här för oss, vet inte vad vi hade gjort annars


Nu ska jag vila mig frisk! Imorron är det ju babysim igen och jag vill vill vill gå!


Kommentarer
Postat av: Klumpen

Vår BVC-sköterska sa alltid avslagen cola och lättsaltade chips. Chipsen binder vätskan sen har du socker i colan. Det ska väl vara ett substitut till vätskeersättning.

Krya på dig!

2011-01-26 @ 10:21:18
Postat av: Anonym

krya på dig Ida! Skönt att familjen finns och hjälper till när det krisar :)

2011-01-26 @ 11:19:02
Postat av: Louise

Hej tjejen, känner igen mig i förrvirringen kring magsjukt barn. De kräks och sen glufsar de mat och är tiptop för att sedan bli dåliga 1 dygn senare igen:( jag har nu lärt mig att vara benhård, det är 50 ml majsvälling/30 min som gäller under en dag, om det går bra utökas med lite bröd, kokt mat. Sakta sakta! Och så måste de få i sig bra fett annars tar kroppen inte upp den lilla näringen! Jag tyckte som du tidigare " tror den där sköterskan att jag ska neka mitt barn mat" så jag förstår dig! Men, jag har de sista gångerna stålsatt mig och kört på deras linje och magsjukan har gått över snabbare och min lilla tjejs mage har repat sig bra! Kram

2011-01-26 @ 22:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0