Kunde inte varit mer sant


Jag blev tipsad om en artikel på Aftonbladet om en tjej som också förlorat sin sambo och pappan till hennes då 3 månader gamla son. Vi är i EXAKT samma situation. Sjukt hur jag kunde känna igen mig i ALLT hon skrev!

I slutet stod det såhär (dock inte skrivet av henne)

”Var konkret om du vill hjälpa någon”


Malin Isaksson tipsar alla som vill hjälpa någon som befinner sig mitt i sorgen att vara konkreta. ”Många som möter anhöriga säger: ’Säg till om jag kan göra något, jag gör vad som helst.’ Det är bättre att du erbjuder vad du kan hjälpa till med, för när man är i sorg skulle man aldrig komma på att be om hjälp. Man behöver massor av hjälp men någon annan måste ta tag i det. Det finns massor att göra — matlagning, tvätt, barnpassning, praktiska saker runt dödsfallet, flytt eller bara någon som kommer och dricker kaffe och pratar. Och man behöver inte bara hjälp veckorna efter dödsfallet, sorgen försvinner inte efter begravningen.”

 

Tänk om anhöriga/vänner kunde läst denna, då hade så mycket varit annorlunda nu...:-(

Så jävla korrekt skrivit!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Lästa också den & tänkte på er.



Kände Thomas som gick bort. Kram på dig

2011-01-10 @ 16:16:42
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0