Idag och ingen "knutsfest"...




Idag har jag på mig ett linne från Gina, jeans från NewYorker och kofta från GeKås. Det va meningen att vi skulle bort på en "knutsfest" som Hyllinge ordnar för alla Hyllingebor men tyvärr sover (eller ÄNTLIGEN sover han!)  lillkillen och partajandet börjar kl 15 så det blir inget för våran del. Synd, jag hade sett fram emot de och det är bra och kul för Neo att komma ut och träffa folk och speciellt barn. Iochmed att jag inte har många vänner som har barn så får han inte leka med andra barn och det är synd. Jag är rädd att han ska få en chock när han börjar dagis och inte fatta vad det är för små människor som springer runt och vill leka med honom...:-( Han blev tex ledsen när Maddes barn, Felicia ca 8 månader, ville leka med honom...Hon började ta lite på honom och då blev det ledsamheter...sen kunde hon inte närma sig ens förrän tårarna kom...:-(

Jag är ledsen över att det blivit så, att vi inte träffat mer barn...Jag kunde gått på öppna förskolan en dag i veckan men det har inte blivit så...Jag vet inte varför, kan bero på mig sorg, att jag inte orkat ta tag i de. Det gör mid ledsen att Neo inte får den start i livet som han förtjänar, som alla barn förtjänar, en engagerad mamma och pappa. Nu får han en halvengagerad mamma känns de som...;-(


Ensamstående mammor, hur gör ni?! Säger det än en gång, ensamstående mammor rockar! Sen är jag ju inte vilken ensamstående mamma som helst, inte alla som har en stor sorg att bära på också...


Kommentarer
Postat av: Helena

Neo kommer vänja sig fort vid andra barn då han börjar dagis, det är jag säker på. Jag har heller inga vänner med barn. Ett tag gick jag till öppna förskolan men min son var för liten för att uppskatta allt då. Nu är han 19 månader och går 15 tim hos dagmamma. Han trivs som fisken i vattnet. Det du gått igenom, och fortfarande gör, gör dig inte till en sämre människa. Du är fruktansvärt duktig och stark!!

2011-01-09 @ 16:47:46
Postat av: Klumpen

Hej Ida.

Jag vet inte om jag klampar i klaveret med det jag tänker skriva men det är bara goda tankar bakom.

Jag läste på Aftonbladet.se idag om en annan ung ensamstående mamma vars sambo också gick bort i en tragisk arbetsolycka i maj i fjol om jag förstod det rätt.

Alla bearbetar vi sorg på olycka sätt men era levnadsöden är ganska lika.

Jag vet ju inte om intresse finns vare sig från sin eller hennes sida men ni två om några borde förstå vad den andra går igenom.

Ett litet tips som du givetvis förvaltar som du själv vill.



Håller helt och hållet med den andra kommentatören. Du gör ett superjobb med Neo.

2011-01-09 @ 18:27:27
Postat av: Helena

Har följt din blogg en längre tid och är fashinerad av hur du orkar.

Du är en av dem som gör att vi andra ensamma mammor orkar!

Såg dig på Familia igår(?) och tänkte säga hej för det känns nästan som man "känner" dig när man följt din blogg så länge. Tur att jag kom på att det va härifrån jag kände igen dig;)

Jag är ensam med min lilla dotter på snart elva månader och hon träffar inte heller allt för mycket andra barn, vi går till öppna förskolan ibland men annars är det tomt på den fronten.

Jag är övertygad om att både Neo och min Majken kommer anpassa sig till dagis minst lika bra och snabbt som andra barn!

Kram på er från Helena o Majken

2011-01-09 @ 20:38:42
URL: http://hemmahoshelenaomajken.blogg.se/
Postat av: Medmänniska

Du är ingen dålig mamma för att du inte sprungit på öppna förskolan med din lille kille...du har gjort helt rätt och tagit tillvara på ER tid!!! Tids nog får han kompisar ändå, och små barn har inget behov av andra barn...däremot har de behov av vuxna och Neo har tur att han har en så klok mamma som du! Vad det gäller Knutsfesten, så är det bara ett ställe som sprider "kräkisen";-) Alla ska hålla hand när det dansas och "hepp" så sprider sig bacilluskerna som en löpeld...ööööh! Skojar lite nu för att muntra upp dig lite (men vi har FAKTISKT fått maginfluensa varje gång vi varit där, så vi slutade gå dit;-))Så nu slipper ni det!;-) Keep up the good work Ida! Jag hejar på dej!

2011-01-09 @ 20:43:28
Postat av: johanna

Jag vill att du ska veta att jag tycker du är STARK!!

Det räcker med att se Neos söta lilla smajl för att förstå att han har det bra. Man ska inte försöka leva upp till andras förväntningar och krav, BARA sina egna!

Och du har helt rätt.. ensamstående mammor rockar skiten ur oss andra. Kan inget annat än o beundra er för att ni klarar det! Ta hand om er :)

2011-01-09 @ 23:16:43
URL: http://growinglove.blogg.se/
Postat av: Nathalie-mamma till Zacharias

Jag tror din lille parvel kommer stortrivas efter ett litet tag på dagis! Visst , det kommer kanske ta lite tid, men barn vänjer sig snabbt! Och du ska knappast klandra dig själv att du inte varit på öppna förskolan med honom.. du har säkert haft nog i tankarna och sysselsatt er på annat sätt. Jag tycker du verkar vara en supermamma, och beundrar dig som är ensamstående och samtidigt bär på denna enorma sorg! Önskar er all lycka

2011-01-10 @ 20:31:23
URL: http://nathalieasamum.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej Ida!

Jag va inte heller på öppna förskolan pga att min sambo va allvarligt sjuk under lång tid. Vår son har inte mått dåligt av detta, det blir glada och pigga ungar ändå! :)

Ha inte dåligt samvete, finns ingen anledning... Man gör så gott man kan för sitt barn och det räcker långt!

Kram Mia

2011-01-11 @ 08:01:32
Postat av: Sofia

Ni får komma och leka hur mycket ni vill med mig och Max bara kul med sällskap. Det kommer säkert gå jättebra på tisdag :)dem är ju i samma ålder, det är ju positivt.

Ha det super bra.

Kram Sofia och Max :)

2011-01-12 @ 20:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0