Stolt mamma




Neo har precis börjat stå helt själv och han är sååå stolt och jag likaså! Underbara unge vad du kan!
När jag frågar honom om han kan stå själv så skiner han upp som en sol och släpper taget om det kan håller i och ler set största leendet, ett leende av stolthet! Just som på bilden ovan!

Neo är lite senare i utvecklingen än vissa andra barn, han blir ju 15 månader den 16 februari och han kan inte gå än, men jag bryr mig inte om det. Han kommer gå när han är redo och mig gör det VERKLIGEN inget om han väntar nån månad till, haha! Sen blir de ju till att ränna efter honom HELA tiden misstänker jag ;-) Även om det kommer en del fördelar med att han kan gå...!


Prinsen sover nu efter en riktigt mysig söndag!
Innan jag körde till farmor o farfar så lämnade jag tillbaka hyrfilmen från igår (Salt) och passade på att hyra en ny, Dear John. Jag tittade på den hemma hos Nonne o Maysan eftersom Neo sov middag när jag kom dit och guuud vilken undebar film! En film i min smak!
Det är ett romantiskt drama, mer än så orkar jag inte skriva om den men om ni inte sett den så gör de :-)

Efter min filmstund så begav vi oss hemmåt för mellis! Neo fick yoghurt och jag stekte pannkakor till moi. Neo tål ju inte ägg så inga smarriga pannkakor till honom...:-(
Kan man göra äggfria pannkakor?!

För att inte den fina dagen skulle gå till spillo så gick vi en liten prommis. Stannade inom bästisarna Anders&Carro också på vägen och hade lite mys!


Jag sitter nu här i soffan och väntar på att Solsidan ska börja, det missar ni väl inte?!


Kram



Kommentarer
Postat av: Annica

Vilken duktig kille!! Har själv två barn, varav min äldsta son, idag 5 år, också var "sen" med att gå. Tror att han var 16 månader. Inte för att det spelade mig någon roll, men andra människor kunde få mig att känna "prestationsångest" för det om du förstår hur jag menar. Många skulle påpeka hur sen han var och berättade gärna hur tidiga deras barn var. Fast vi hade det bra. Jag var den enda som slapp jaga mitt barn rundor, behövde aldrig oroa mig att han skulle trilla o slå sig. Istället var han tidig med att prata. Mycket duktig var han, lärde sig färger o annat tidigt. Sen när han väl gick, så gick han hur stadigt som helst. Med mitt andra barn visste jag hur fort tiden faktiskt går, och så stora de blir så fort de kan gå. Ville inget hellre än han skulle vänta med at lära sig. Han däremot gick tidigt. Men talet kom desto senare. Men hur det än är.. förr eller senare går de! Sen är de över allt, och snabba är de med. =)

2011-02-06 @ 21:33:29
Postat av: Katarina

Duktiga killen!!! :)

Barn e olika - Så e det bara! Skit i vilket, det e ingen tävling om vem som gör vad först fast många föräldrar "tävlar" med varandra.

Äggfria pannkakor funderade jag med på.. Men jag la ner det.. Tyvärr



Majo på mackan e alltid gott!! Mums va sugen jag blev nu! ;)



Kram på er!

2011-02-06 @ 21:55:57
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/
Postat av: Anna Westerfors

Hej Ida,

Visst kan man göra pannkakor utan ägg. Här ska det vara ett recept du kan prova. http://www.ica.se/recept?recipeid=265218

Hoppas Neo tycker om pannkakor :)

2011-02-06 @ 22:38:32
Postat av: Johanna mamma till Neo

Hej! Han ser verkligen stolt ut :) ja äggfria pannkakor går att göra, googla recept så har du det där, lycka till!

2011-02-06 @ 22:44:13
Postat av: Rebecca

Ja man kan göra äggfria pannkakor :) Vi åt sådana igår. Jäst i receptet!! Supersmarriga, mer som american panncakes :)

2011-02-06 @ 22:52:11
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Åh vad duktig han är, sötnosen :)

Klart att han ska vara stolt :D

2011-02-07 @ 12:27:01
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så duktig han är :) kram

2011-02-07 @ 13:29:15
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Mallan

Det finns ett pulver som heter No egg. Som man använder, istället för ägg. Brukar stå vid den glutenfria avd. Den använder vi när vi bakar, då min kompis inte tål ägg. Hur det funkar med pannkakor, vet jag inte. Men man kan ju pröva. :D

2011-02-07 @ 18:10:48
Postat av: Sis

Åhh har den lille rackaren redan börjat stå själv. Önskar jag kunde vara hemma och se allt! Saknar er otroligt mycket och älskar er :) men vi två ses ju snart! 19 kom ni till Bali va? PUSS

2011-02-09 @ 15:03:00
Postat av: Ida svarar

Jag håller dig uppdaterad via bloggen sis! Ja vi kommer ner den 19:onde! Då ska de röjjas, haha!

Puss!!

2011-02-09 @ 20:47:43
URL: http://chilisnackan.blogg.se/babymom
Postat av: Åsa

Åh va han e duktig. får nästan en liten tår i ögat. pussar

2011-02-11 @ 11:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0