Jätte sjukt :(


Hej bloggläsare!

Verkligen sorry för dålig uppdatering men här är det fortfarande sjukstuga :( Neo har hög feber än stackaren! Nu har de hängt i sedan i onsdags så vi e inne på fjärde dagen...Om det inte är bättre till imorron sa "1177" att jag skulle åka in och kolla honom. Hoppas att han blir bättre! Dock är han VARM nu igen och jag hoppas att Anders kommer strax med Ipren, Alvedonen som vi har nu kan ju gå och lägga sig, sänker ju inte febern ett skit :(

Jag ska försöka hinna med att slänga in den 5:e bilden i ordningen men tar hand om sonen (och mig själv) i första hand så bli inte ledsna om jag inte hinner eller orkar, okey?! :)



Vi i soffan just nu. Neo bara sitter o hänger, det hugger i mitt mammahjärta! :(
Stackars MIN älskling!



Kommentarer
Postat av: Fia

Min son hade feber förra veckan , på 4e dagen åkte vi in då hade han öroninflamation och röd i halsen också.. men 6e dagen försvann febern... dagis baciller. min son började också på dagis samma dag som din . han får krya på sig -:)

2011-02-26 @ 13:53:32
Postat av: Klumpen

Hej Ida.

Nu vill jag inte råda dig till detta jag kommer skriva såtillvida inte någon läkare har sagt det till dig själv. Men när våra barn hade hög feber när dom var små så skulle vi alternera ipren med antingen panodil eller alvedon. Idag är dom 5 och 7 och har dom hög feber som inte vill ge mig sig så får dom båda. Givetvis inte varje gång men om det är mycket högt och dom mår väldigt dåligt eller om det är varaktigt.

Eftersom man kan ge alvedon/panodil var 4e timme och ipren var 6e så hände det att dom fick dubbeldos ibland.

Något du kan kolla med någon inom vården om du känner för det. Vi fick i alla fall det rådet inne på barnakuten och när dom fortfarande hade telefon mottagning. Ett litet tips bara.

Krya på er

2011-02-26 @ 13:57:40
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Krya på Neo! Lilla godingen :)

2011-02-26 @ 14:12:24
URL: http://booken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0