Hjälp!


Go eftermiddag!

Nu behöver jag er hjälp fina läsare!
Neo har fått flytande penicillin mot de virus som tagit över hans kropp MEN han vill inte svälja de, jag får TVINGA i honom de och det är verkligen HEMSKT! :(
Så alla föräldrar som läser mig blogg, NÅGRA TIPS PÅ HUR MAN KAN GÖRA DE ENKLARE? Såhär kan vi inte ha de tre gånger om dagen i en hel vecka...:(


Bloggen kommer bli lidande ett tag, jag har MYCKET i skallen att reda ut plus en sjuk son att ta hand om.
Kommer eventuellt bara spy av mig här inne, kanske inte kul för er att läsa men nån stans måste de ut...



Kommentarer
Postat av: Cathrine - Alice mamma

Hej!



Jag läser fortfarande din blogg varje dag, men e bara fruktansvärt dålig på att kommentera!

Jag tycker att du e oerhört stark som kämpar på som ensammastående mamma...



Ang. medicinen, kan du inte " gömmma" den i yoghurt, smoothie eller ngn annan slags mat?



Lycka till!

2011-02-28 @ 13:12:36
Postat av: nettan

blanda de med saften :) eller i vällningen

2011-02-28 @ 13:12:47
Postat av: Katarina

Usch.. det e jobbigt när dom inte vill ta det.. Jag använder spruta. Sätter Elias upp (det e viktigt att dom sitter) Sprutar lite åtgången imot kinden.. I med nappen i munnen imellan så brukar det slinka ner.. Han vänjer sig vid det. Dom förstår snabbt att dom mår bättre av det! Det blir rutin som allt annat! :) Lycka till!

Förstår att du behöver kramar idag, så jag sänder över en hel hög! Tycker våra barn kan hålla sig friska nu så vi kan ses snart! :)

2011-02-28 @ 13:13:35
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tänk på att du blandar den i liten mängd mat eller dricka så att han verkligen får i sig allt. Kan vara så att det smakar igenom och att han inte vill ta välling e vad du blandar i sen.. :/ Det e ett dilemma! Ibland bättre att tvinga i han det. :)

2011-02-28 @ 15:25:57
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/
Postat av: Klumpen

Hej Ida

Min son har alltid vägrat ta medicin. Vi har provat det mesta men han har på något vis lyckats stänga strupen och spotta ut allt igen.

Ville bara ge dig tipset att var försiktigt med att ge honom det med välling eller dylikt som du vill att han ska fortsätta äta. Det finns barn som har slutat äta välling för att man har försökt gömma penicillin däri.

Det tråkiga är nog att du får nog försöka tvinga det i honom mer eller mindre brutalt hur illa det än låter så till vida du inte kan försöka få de små tabletterna kåvepening, finns i alla fall, och gömma dom i yogurt som han sväljer direkt. Biter han dock på en så är det också kört.

Lycka till och kämpa på tappra du. :-)

2011-02-28 @ 15:52:03
Postat av: Anonym

Blanda i oboypulver i medicinen, har fungerat för mina barn!!!

2011-02-28 @ 18:16:26
Postat av: Anonym

Jag ger sonen medicin i spruta och sprutar försiktigt längst med kinden så det inte kommer ut igen. Som de andra skriver - att blanda i ngn mat/dryck vill inte jag för risken är att det är kört sen. Hoppas du får nytta av ngt tips! / Mia

2011-03-01 @ 09:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0