Äggfria pannkakor!







Efter frukosten som idag bestod av knäcke + äpple och yoghurt för mig och TVÅ mackor med leverpastej för lillkillen så slängde jag ihop en äggfri pannkakssmet och gräddade två fina pannkakor till Neo som han ska få till lunch hos farmor och farfar. De funkade fint utan ägg och de blev faktiskt jättegoda och det luktar GOTT i hela huset! Hoppas nu att Neo också tycker att det är goda ;)


  • 2 ½ dl mjölk
  • 2dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 msk matolja
Man blandar först mjöl och mjölk. Sen är det bara i med resten av ingredienserna och grädda! Busenkelt och busgott!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hatar själv när folk påpekar saker så skäll på mig om du vill ;) Men! Tänk på hur du ställer grytor/pannor på spisen. Det går snabbare än kvickt när de där små händerna precis jämte är framme. Hoppas du inte tar det som något elakt påhopp eller kritik för det är abslout inte meningen som så! Hoppas ni får en fin dag och att solen håller sig kvar! Kram

2011-02-12 @ 12:59:32
Postat av: Katarina

Bakpulver!! Jag hade för mig att det skulle gå med det.. :)

2011-02-13 @ 11:27:53
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0