Jag vågade!

Jag funderade en stund på hur jag skulle göra igårkväll, om jag skulle sova i samma rum som Neo eller låta honom sova själv. Jag kom fram till att jag skulle våga testa att sova separat.

Jag somnade väl kring halv elva och jag vaknade av att jag hörde Neo i babymonitorn, snackandes, strax innan kl8 :) Hela natten har han sovit ensam min duktiga kille! Och jag har nog sovit ganska bra jag med förutom en del drömmar om att jag inte hörde honom i monitirn ;)

Underbart att veta att han klarar sig själv! Han brukar alltid vakna en gång på natten och snacka en stund, då vänder jag honom till mage så somnar han om snabbt. Denna rutin skulle jag ju kunna slippa om han sover ensam. Vi gynnas båda två av att han kan sova i sitt eget rum! Dock kan jag inte göra det än eftersom vi bor hos Jockes mamma o pappa och jag och Neo delar på ett rum (hans föräldrar har vatt på Cypern nu så därför jag kunde testa en natt) men så fort vi kommer iordning i huset igen kommer Neo få sova ensam. Han är såpass stor nu att han klarar de. Jag måste ju få min sömn för att orka med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0