En kall söndagsmorgon

God morgon!

Här började dagen strax innan kl 7 när Neo valde att slå upp sina fina blå! Aningen tidigt tyckte hans mor ;) Han blev dock snabbt trött igen (brukar han iofs bli) och nu sover han gott! Det gör nog min syster också, som sovit här inatt. Hon är en riktig sjusovare så jag vågar inte väcka henne ännu. Klockan får hinna bli iaf 10 ;)

Så, här sitter jag själv med min frukost: Naturell lättyoghurt med All-Bran dark chocolate! Smaskens är det! Visst är det så att mörk choklad inte är så onyttigt? Jag har fått för mig de iaf :)

Jag funderar på vad jag ska göra nu. Malin och Neo sover, en där uppe och en här nere så jag kan inte "stöka" för mycket. Har ett kök som väntar på att få bli städat men Neo sover precis bredvid och jag vill inte väcka honom. Bättre att ta de sen när han vaknat igen så ha får sova ostört. Toaletterna ska iofs städas dom också men orkar man ta tag i de såhär en söndagsmorgon. Jag tror inte de faktiskt. Jag ska ju ha en stor städdag imorron så det får nog bli att de tas då...

Men vad ska jag göra NU? Kan inte bara sitta här på min ända och glo...eller?

Idag vid lunch kommer mamma o pappa ut till mig. Mamma ska passa Neo medans jag klipper gräset och pappa (och min bror) ska kolla hur det står till med huset (fuktskadan), om det är skorsstenen som läcker vilket vi just nu tror att det är. Omg, jag orkar inte hålla på med detta också! Nu måste jag kontakta försäkringsbolag och kolla upp vad de e som gäller i denna "doldafelförsäkringen". Trötta mig...jag har redan mycket att tänka på som det är...:( Hoppas bara att de hittar vad de är som är fel och kan fixa de lätt...Jag vill ju flytta HEM.





Tänkte berätta om min och lillkillens Ikea tripp. Kanske inte finns så jättemycket intressant att förtälja men skit samma ;)
Nya Ikea i Helsingborg va stort! Har ni vatt på Ikea i Malmö (ev andra städer) så vet ni också hur Helsingborgs nu ser ut, det är i stort sett samma planlösning. Fint, men det tar en himla tid att åka upp och ner med hissarna till dit man vill komma. Jag hade inga speciella planer för inköp utan strosade fint runt med Neo i vagnen. Jag trodde att det skulle vara mycket mer folk än va där va. De va som en vanlig dag på Ikea faktiskt! Ingen speciell trängsel och inte så långa köer :)

Trots att jag egentligen inte skulla ha något hittade jag en lampa till vardagsrummet. Jag har ingen taklampa där och när jag såg denna tyckte jag att den passade perfekt och priset va också helt okej. Kollade nu på Ikeas hemsida om den fanns där (tänkte lägga upp en länk) men de gjorde den inte. Lite konstigt faktiskt för där borde väl alla lampor finnas med?

Iaf så är lampan i kopparbrons med en helt vanlig slät yta. Formen kan jag inte riktigt beskriva här...Aningen konformad men ändå inte ;) Well, ni får se den sen när vardagsrummet är klart! Ska ta en massa bilder både nu före och sen på hur resultatet blivit!


Nä - nu tror jag att tandborsten kallade på mig faktiskt :)

Kommentarer
Postat av: Pär

Mörk choklad och öl är perfekt :) Kanske inte till frukost men annars....

Sköt om er där nere :)

2010-09-05 @ 11:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0