Dumma dumma ÄGG!

Igår va de dax för Neo att smaka ägg till mellanmål för första gången! Jag gjorde de som en äggaröra och han gillade de med en gång :)

Men, när jag skulle torka honom runt munnen efter måltiden så såg jag att han blivit rödflammig runt munnen..."Va fan e nu detta?" tänkte jag och gick in till Maysan och visade utslagen. Jag tänkte med en gång: han kanske är allergisk...?

Vi avvaktade en stund och Neo blev jätte trött så jag la honom för att sova men de ville han minsann inte. Jag tog upp honom igen och vi gick ner och satte oss på golvet för att leka. Då såg jag att han va röd om öronen och hade lite röda prickar i nacken.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen med en gång och förklarade läget. Hon sa att han nog reagerat på ägget och att jag skulle köra in med honom till barnakuten med en gång! Herregud va nervös jag blev...Min enda tanke va att tänk om han får svårt att andas!

På med kläder och in till akuten. Väl där inne så blossade utslagen ut ordentligt och han blev röd om precis HELA kroppen och öronen, ja, de va som stoppljus!

Stackars liten tänkte jag men han verkade inte lida någon nöd. Lika glad som vanligt min lille solstråle! Efter ett tag märke jag hur han började klia och knydde lite över de...Usch, det värker i hjärtat när ens lilla barn har ont eller så! Fyyy!

Men han glömde snabbt att det kliade och fick 2 ml betapred (med reservation för stavningen) och ett klistermärke av den snälla sköterskan :) Han smilade gott åt alla som gav honom uppmärksamhet och satt i en halvtimme lugnt och stilla medans vi väntade på om medicinen skulle hjälpa eller om han skulle behöva mer. Mammas kämpe!! Då hade han vatt vaken i nästan 7 timmar! Mycket för min lille son men han va som sagt lika glad som vanligt :)

När tiden hade gått kliade han sig fortfarande lite så vi fick medicin utskriven och fick åka hem! Neo somnade som en stock i bilen påväg hem och vaknade till när vi skulle in. Han fick välling och sen somnade han gott i sin säng och sov hela natten :) Alltså, vad har jag gjort för att förtjäna en så go liten unge? Han är verkligen BÄST och jag skulle inte byta honom mot allt i världen! <3



Så - igår va första gången Neo vatt dålig och det tackar jag för! Jag mådde garanerat värre än honom igår.
Styrka till alla mammor vars barn är mycket sjuka eller lider av någon sjukdom! Huhh, finns inget värre än att de ens barn må dåligt...


 

Mammas glada lille prins hos farbror doktorn! <3 Nu vet jag vad äkta KÄRLEK är...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch då! Vad läskigt! Hoppas klådan försvunnit tills nu! Puss

2010-09-16 @ 16:26:33
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0