Det där med bilstol

Det är svårt det där med bildstol. Jag har fått en massa tips från er läsare och det tackar jag för!

Jag har dock ett krav som ska vara uppfyllt och det är att stolen ska ha ISOFIX och då finns de konstigt nog inte jättemånga att välja på. Jag tycker de borde vara vanligt nu eftersom de flesta nya bilar har ISOFIX. För er som inte vet vad ISOFIX är så är det ett fästsystem för bilbarnstolar. Både bilen och bilbarnstolen måste vara försedda med ISOFIX för att systemet ska fungera.

Jag ska iaf köpa en ny stol innan den 8 oktober för då ska vi åka upp till Linköping och då vill jag att Neo ska sitta så bekvämt han bara kan :) Det återstor att de vilken stol det blir!



Kommentarer
Postat av: Ida

Vi har oxå isofix fäste i våran bil och vårat val av stol föll på BeSafe izi Kid. Alvin sitter riktigt bra i den stolen dock är lutningen i sätet på våran bil inte riktigt bra då han gärna hamnar lite för mkt framåtlutad, vi har en ny v70. I baksätet sitter han dock mkt bättre än i framsätet. Se till Neo får provsitta stolen i din bil innan du köper den! Lycka till!

2010-09-22 @ 13:03:05
Postat av: Josefine

Hej!

Jag har en Britax Multu-tech 2010 som jag ska sälja. Den är helt ny och oanvänd. Är du intresserad så skicka bara iväg ett mail. =)

Du kan läsa om den här; http://bilia.jetshop.se/britax-multitech-2010-p-242-c-144.aspx

2010-09-22 @ 17:05:58
Postat av: Anncha

Hej Ida!

Kollade lite om det där med bilstolar kolla nedan länk kanske kan vara något

http://www.britax.se/bilbarnstol/baby-safe-isofix-base

2010-09-22 @ 18:25:03
Postat av: Anncha

Hej Ida!

Kollade vidare hittade denna på:

Babyproffsen Helsingborg



Garnisonsgatan 10

Helsingborg



iZi Kid X3 ISOfix Vikt: 0-18 Kg. Ålder: 0-4 år.



Kolla denna länk:

http://www.hts.no/se/products/izikid_isofix.php

2010-09-22 @ 18:31:20
Postat av: Maria

Britax multi tech:en är super! O innehar isofix ;) så kanske ska haka på skrivarens annons ovanför här! Du lär bli nöjd!

2010-09-22 @ 18:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0