Exposed


Jag har nu kämpat med finnar i 10 år. Mamma sa alltid "men du ska se att de försvinner så småningom. Mina försvann när jag va runt 20 år". Så, jag har alltid trott att de ska försvinna efter jag blivit 20 år...men så var inte fallet.

Den som inte har eller har haft finnar kan inte förstå hur jobbigt de kan vara. Man känner sig smutsig (fast man verkligen inte är de) hela tiden och måste sminka sig så fort man ska nån stans för att man vill känna sig fräsch och inte se ut som en prickig korv...

Jag har provat det mesta som finns och inget har hittills fungerat. Det enda som har fungerat är att vara gravid, under hela tiden hade jag kanske en LITEN finne. Men kan ju inte vara gravid hela tiden för att slippa finnarna ;)

Jag har varit hos läkare som skrivit ut nått skit så jag istället blev helt snustorr i hela ansiktet! Jag har väldigt torr hud trots problemen.

Nu surfade jag runt och har läst en del om vitamin B5. Om man tar B5 i hög dos försvinner tydligen finnarna...
Jag har själv funderat på om jag saknar eller har för mycket av nått i kroppen som gör att jag får finnar trots alla försök att tvätta bort dom. Om det är en vitamin som fattas så kan man ju tvätta hur mycket som helst utan resultat.

Jag är verkligen sugen på att testa B5 för jag e såååå trött på detta nu. Hur länge ska jag behöva känna mig ful och äcklig i ansiktet när jag vaknar? Jag har nog med andra problem och behöver inte ännu ett problem som får mig att känna mig värre än vad jag redan gör...

Någon som har erfarenhet av B5? Eller nått annat tips till en som börjar bli desperat...?



Jag är trött på att se ut såhär...:/


Kommentarer
Postat av: Anonym

ta kontakt med en hudläkare som heter Gina Topan .. jätte duktig, lång vänte kö dit. men jag gick dit 3 grr sen har jag aldrig mer fått någon finne. hon är jätte duktig

2010-11-01 @ 12:48:46
Postat av: Mallan

Min kompis fick någon kräm av sin läkare. Och han hade verkligen mycket problem med acne. Och nu är hans hud superfin! :) Ska fråga honom vad krämen heter, så kanske du kan höra med din läkare. :)

2010-11-01 @ 15:35:50
URL: http://babyrace.blogg.se/
Postat av: Karolin

Sv: Ja men det är väl klart att folk får tycka vad dom vill, det tar jag aldrig ifrån någon, men när någon väljer att gömma sig bakom "Tråkigt-knappen" för att göra mig ledsen när jag känner mig lycklig är en helt annan sak än att bara ha en åsikt om något, eller?



Absolut skulle vi kunna ta en myskväll, låter riktigt trevligt och det var länge sedan vi sågs! I helgen går det tyvärr inte, vi funderade på att dra ihop ett gäng att förfesta med eller något, var så länge sedan man umgicks ett helt gäng. Du är självklart välkommen! Och söndag firar jag och Simon 6 år tillsammans, så det går tyvärr inte då... Men annars tror jag att våra helger är ganska tomma, om du inte vill ses en vardag förståss trots att vi är ganska trötta då! :)



Jag gillar min vitamin shot jag tar varje morgon! Har inte bara blivit piggare utan min hy har också blivit mycket bättre fast jag inte haft några problem med min hy och att det inte ens var det syftet var med det! Tycker också jag har fått mer färg i ansiktet, inte lika kritvit som vanligt! Du kanske kan prova det till dina problem med finnarna?

2010-11-01 @ 17:33:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Linda

Vilka fina bilder från kalaset :-) Tack igen för presenten! Han är helt bedårande lilla prinsen men han har ju två fina föräldrar att brås på <3 Apropå din hud, en vän till mig hade jätteproblem när vi gick i skolan, hon fick någon medicin från en hudläkare som funkade super, hon har inte haft finnar sedan dess. Kanske samma som du har provat men om du vill kan jag höra med henne? Idag var jag på Gina och handlade jeansen, supersköna! Mysig kväll på er! Kram

2010-11-01 @ 18:52:13
Postat av: Emma

Hej ida!



http://www.vitaminb5.se/



Har en flytande och en tablettform av detta märket, riktigt bra produkter! Du kan få köpa båda för 300kr :) 200kr billigare + frakten(99kr) än om du köper på internet. /Emma på special :D

2010-11-01 @ 20:11:24
Postat av: camilla

Mary kay funkar jätte bra för mig/ se you on friday

2010-11-01 @ 20:44:33
Postat av: Gullan86 Lyckligt gravid med första barnet+3 hästar

Tack för det du skrev, kändes som att vi måste ha missuppfattat varann för jag kunde inte tänka mig att du ville vara taskig med mening eller så...det kändes som att du bara gick in för att peka på det negativa så jag blev ledsen men skönt det inte var din mening att vara taskig.



skönt vi redde ut det.

2010-11-01 @ 22:29:25
URL: http://gullan86.blogg.se/
Postat av: isa

Jag har också gått hos Gina topan, jättebra är hon. jag har själv haft acne i flera år.. och det är inte bra att tvätta för mycket! mitt tips är fukt! både torr och fet hy behöver fukt.. detta kanske du vet redan, annars testa.. :) Kram från en trogen bloggläsare

2010-11-01 @ 22:38:22
Postat av: Sanna

Hej!

Vill också tipsa dig om Dr Gina Topan och denna bloggen: http://skindeepbyjean.blogg.se/index.html



Hon skriver verkligen ALLT om aknehy, vilka produkter man ska använda osv. Det är bara kolla sig fram:) Mitt sista tips är att bara använda dig av medicinska produkter (såsom DDF, Obagi, Mene&Moy) och absolut inte produkter med växtextrakt (aka naturliga produkter) då det kan resultera i allergi sen.



Tänk på att det tar tid och en del pengar för det ska bli bra. Tråkigt men sant.

Kramar!

2010-11-01 @ 23:19:36
Postat av: Yvonne

Min dotter gick till Electra på Kullagatan för ansiktsbehandling köpte även produkter där för finnar dom är jätteduktiga hon hade hela ansiktet fullt och är helt fri från det sedan 4år

2010-11-02 @ 00:53:26
Postat av: Caroline

Jag har under flera år också haft massa hämska finnar.. Jag började andvända stioxyl som finns på apoteket.. kostar inte så mycket och tar bort finnar. Nackdelen var dock att huden blev väldigt torr så andvände den bara under en period tills finnarna minskade. Sen började jag med mineralfoundationen ID som ser naturlig ut på huden och inte täpper igen huden som många andra fountation kan göra..

Min vän som också hade problem med finnar fast lite grövre gick till sin husläkare som skrev ut ett recept till henne som tog bort hennes finnar helt!



Hoppas du hitta något!

2010-11-02 @ 11:29:42
Postat av: Helene

Hej

Du känner inte mig men jag känner Karolin. Jag har ett tips till dig som jag har hört ska funka mot finnar av en professor. Detta låter dumt men han sa att det funkar. Man tar en microduk (mirakeltrasa)och fuktar den med ljummet vatten och torkar sig i ansiktet med den varje kväll sen kokar man den och upprepar det varje kväll efter ett tag ska finnarna försvinna Har inte provat själv men han sa att det var effektivt. Alltid värt ett försök.

2010-11-02 @ 23:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0