Vet inte vad jag ska skriva

Tänkte jag skulle skriva ett inlägg men idag vet jag verkligen inte vad jag ska skriva om...

Neo är iaf bättre i både näsa och hals. Han har sovit mycket bättre inatt :)

Nonne ligger kvar på intensiven. Han är en kämpe! Läkarna sa ju att han lika bra kunde dött...Huuuhh, de vill vi inte tänka på! Inga fler dödsfall nu TACK.

Maysan håller ihop. Stark kvinna men även den starkaste måste få vara svag ibland. Hur mycket ska en kvinna behöva ta? Nä, livet är inte rättvist för alla.

Idag ska jag köra hem till mamma o pappa om de inte har något speciellt för sig...Maysan är på sjukhuset hela dagen och jag vill inte vara ensam hemma. Klättra på väggarna, jadå!

Hoppas ni har en fin söndag allesammans.

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej Ida,

ett tag sedan jag skrivit till dig men ni är trots det i mina tankar ofta, ofta. Hittade den här fina dikten (som ni förmodligen redan sett, men ändå) till Jockes mamma men byt ut "mamma" mot "Ida" så är den lika mycket till dig:



BREVET FRÅN HIMLEN TILL MIN ÄLSKADE MAMMA

Nu är jag här i himlen och tittar ner på dig,

jag vet och jag känner, hur du saknar mig.

Jag känner av din stora smärta,

som du för alltid har i ditt hjärta.



Jag kom ner till jorden ett litet tag,

detta var en skriven lag.

Min tid på jorden blev inte lång,

jag skulle tillbaka till himlen, nästan på en gång.



Ett lån till dig jag bara var,

och jag kunde inte så länge stanna kvar.

För jag var en gammal själ,

och detta kände du mamma, så väl.



Älskade mamma, när du känner en kärleksfull vind,

är det jag som smeker din tårfyllda kind.

När du känner saknad och sorg i ditt bröst,

är det jag som finns bredvid dig, och ger dig tröst.



När jag står vid din sida ibland,

känner jag vårt starka kärleksband.

Då längtar jag också efter dig,

precis så starkt som du längtar efter mig.



Men varje gång du stilla viskar mitt namn,

känn hur jag kärleksfullt tar dig i min famn.

Känn hur jag ger dig av all min styrka,

och vet att du är den mamman jag alltid ska dyrka.



Älskade mamma, jag ber dig, lev ditt liv fullt ut,

tills den dagen då ditt liv tar slut.

För då min älskade mamma och vän,

ska du och jag åter mötas igen.

2010-05-30 @ 19:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0