Tårar

Sitter här och skriver med tårarna som rinner ner för kinderna...ännu en natt avklarad men många återstår. Natten är iofs den tid då jag mår som bäst, jag känner Jocke med mig och Neo.
Morgonen är värst.

Jag har dock välsignats med en UNDERBART glad son. Sin pappa upp i dagen. Utan hans stratt och leenden hade jag inte orkat. Han håller nog alla oss flytande.

Längtar tills nästa vecka då vi ska ses igen älskade Jocke. Ännu en gång ska jag få ta och pussa på dig. Ge dig värme. Vi har inte lämnat dig ännu!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ida, jag är så ledsen för din skull. Sitter här och mina tårar bara rinner. Du kommer bli och har säkert alltid varit världens bästa och tryggaste mamma!! Jocke är alltid med er! <3

2010-03-27 @ 09:36:50
URL: http://sofiespampe.blogspot.com
Postat av: Gabi

Jag har blivit så tagen av din situation, även om jag inte känner er alls.

Finner inga ord, inget som kan förklara eller på något rättvist sätt beskriva hur hemskt detta är. Att en så ung familj ska förstöras av en sådan tragedi. En människa som har allt att leva för här i livet inte får vara kvar här på jorden med dem han älskar och som älskar honom. Jocke kommer alltid finnas hos er, han kommer finnas vid din sida och stötta dig i alla val du gör. Nu får du den tunga bördan att själv uppfostra ett barn, men det kommer du klara av fint, med Jockes stöd. Du verkar dessutom ha en fin familj och vänner som stöttar dig, låt dem hjälpa dig i din sorg. Du verkar vara en stark tjej, men det här knäcker även den mest härdade personen... Sänder dig en massa styrkekramar.

Hoppas du någon gång i framtiden kan se ljuset och känna lycka igen.



Vila i frid Jocke...



Kramar

2010-03-27 @ 11:38:06
Postat av: Rebecca

Är så fruktansvärt ledsen för er skull. Detta är obeskrivligt tragiskt. Tänker på er & hoppas att ni får det stöd och den tryggheten av vänner och

familj som ni behöver.

2010-03-27 @ 13:15:58
Postat av: Medmänniska

Jag känner inte er, men vi bor i samma by..."där alla känner alla"...Ida, det som hänt är fruktansvärt men om man ska se NÅGON ljusglimt i mörkret, så är det att Jocke iaf fick vara med om det mest fantastiska ögonblick som man får uppleva i livet...när er son Neo föddes...Var rädd om dig! Tänker på er och hoppas att du har många runt omkring som hjälper dig igenom denna svåra tid!

2010-03-27 @ 13:36:12
Postat av: J

Jag känner inte dig men vill också visa mitt medlidande! Det är fruktansvärt hemskt det som har hänt. Tänker på dig och lille Neo!

2010-03-27 @ 15:33:23
Postat av: D i v a

Jag känner inte dig, men blir så berörd av allt. Jag hoppas du är stark nog att klara detta, vilket jag egentligen inte tvivlar på att du gör, med tanke på er fina son! Jag beklagar verkligen, & lider med dig, dock kan jag inte sätta mig in i din situation.

Många stykekramar!

2010-03-27 @ 21:12:40
URL: http://nattensskapare.blogg.se/
Postat av: Marlene

Du är så stark Ida!

Han finns alltid med er och det vet du. I hjärtat och minnet!



Kram

2010-03-27 @ 22:48:56
URL: http://lillalene.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag sörjer med dig Ida och beklagar verkligen det som har hänt! Det är ofattbart och jag kan inte överhuvudtaget förstå den sorg och saknad som du säkerligen känner nu. Jag tänker på dig, på er, och vill skänka så många styrkekramar jag bara kan. // Bella

2010-03-28 @ 12:59:10
Postat av: Hilda

Ida! Insåg precis vad som hänt och beklagar verkligen sorgen och tänker på dig. Helt ofattbart att en sådan tragedi inträffar och jag finner inga ord för att ge någon tröst. massor med kramar från Landskrona.

2010-03-28 @ 16:10:57
Postat av: Jossan

Vill bara sända min tanke till er. Mitt hjärta värker för er! Jag känner er ej, men blev så tagen av denna händelse. Jag är själv från Hyllinge och känner igen Jocke från skolan. Han verkade vara en sprallig och glad kille. Så orättvist att han fick ryckas bort så ung. Men jag tror på något sätt att han redan visste vad meningen med livet är, han visste hemligheten och behövde inte leva som oss andra tills man är 80 för att lära sig gåtan med livet. Det är så jag försöker se händelser som den här. Hoppas det kan ge en liten strimma av hopp. Tänker på er

2010-03-28 @ 21:33:43
Postat av: susanne

Jag sörjer med dig och vet att det är bra att kunna gråta. Må du har kraft och styrka att tillsammans med er son komma igenom det värsta för att sedan kunna gå vidare.

Tillsammans blir ni starka men tillåt dig ibland att känna dig svag. För det ni går igenom är så orättvisr och så traumatsikt. Hitta kraften inom dig själv och genom Neo.

kram från änglamamman Susanne

2010-03-29 @ 08:47:47
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ida! Otroligt fina bilder från er minnesstund i Hyllinge igår. Jocke har haft turen att få leva med en sådan fin människa som du är och vice versa. Jag kan inte sluta tänka på er. Jag sänder över en stor kram till dej och Neo. Sköt om er. Kram Rebecca (maxi)

2010-03-29 @ 21:02:59
Postat av: sandra

känner inte dig men lider med dig och tänker väldigt myckt på er!! Beklagar!! kramar

2010-03-29 @ 21:04:53
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag beklagar er förlust djupt. Det finns inga ord som kan få er att må bättre. Du är en klippa som kämpar på Ida. Jag följer och läser om din vardag. Du är stark!

Kram Eva (Maddes syster)

2010-03-29 @ 23:31:30
Postat av: Annica

Hej Ida,



Jag känner inte er, men som boende i HBG har man inte undgått denna tragiska händelse och jag har gråtit för er skull, tänkt på er och fasats över ert och Jockes öde. Finner inga ord. Tänker på min man som går till jobbet varje dag medan jag är mammaledig med vårt andra barn, tänk om han inte kommer hem igen? Det är något jag inte ens kan föreställa mig. Och ni hade precis fått barn, köpt hus och allt, detta var ER tid, tycker så fruktansvärt synd om er alla och det är SÅ orättvist. Ingen ska behöva gå till jobbet för att sen aldrig få komma hem!

Styrkekramar från en medmänniska!

2010-03-31 @ 10:47:48
Postat av: Rebecca

Känner er inte alls häller, men har kompisar som gör.. beklagar verkligen sorgen och vill bara visa mitt medlidande. Denna händelse har vekligen fått mig att tänka till och uppskatta vardagen lite etra och ta vara på dem som står mig nära genom att visa det lite extra. sånna här olycker i livet gör att man stannar upp och tänker till. Ta hand om er. Du verkar var en så härlig tjej så vil bara önska dig det allra bästa! kramar

2010-03-31 @ 13:17:55
Postat av: Ännu en du inte känner...men ändå finns i din närhet och känner med dig o Neo...

Sitter och gråter när jag läser din blog..tårarna rinner ofrivilligt.. Att det är så tungt för mig som inte känner varken dig eller jocke måste bara vara en miljondels känsla av vad du upplever inom dig. Att mista någon man älskar så djupt och som man nyss fått sitt första barn med... jag vet inte hur jag skall skriva.. men jag känner så fruktansvärt mycket sorg..

Du finns i mina tankar men även i andras..hoppas att du orkar ta dig igenom detta tillsammans med dina närmsta. Jocke finns med er och ni kommer att mötas på andra sidan. Kämpa på Ida....



http://www.youtube.com/watch?v=o3Ki9rBuVXQ&feature=related



With Love.. // Anna...

2010-04-01 @ 18:19:07
Postat av: Emma

måste också få skriva lite.

läste inlägget innan du skrev om vad som hänt, endast TJUGO MINUTER innan var du på bra humör och dagen skulle sluta som vanligt. för att 20 minuter senare krossa ditt liv som du kände till det totalt.

kan inte ens förstå, gråter fast jag inte ens vet vem du är. fy så hemskt kan jag bara tänka!

men du är så stark som kämpar på, neo kommer växa upp bra ändå och få höra massa minnen om sin underbara far! <

styrkekramar <3

2011-02-13 @ 22:07:34
URL: http://www.bloggparken.se/starkko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0