Ny månad

Idag är det den första juni. Man tittar ut genom fönstret och undrar var f*n sommaren tagit vägen?
Nu måste det väl snart bli lite varmare och inte detta höstliknande vädret vi har haft nu...Ena dagen fint och andra dagen kasst...Vill ha sommar nu!


Idag ska jag in o hälsa på Nonne och efter de ska jag till psykologen igen. Finns nog en del jag vill spy ut hos henne nu...


Neo somnade inte förrän kl 23 igår när jag gick och la mig hos honom. Han ville bara vara nära mig den lille fisen. Han somnade snabbt när vi låg och mös. Han börjar bli en riktig mamma gris nu. Inte så konstigt, han är bara med mig hela dagarna.


Tålamodet tryter som jag sagt innan ganska snabbt. Igår ville jag bara slänga ut ungen genom fönstret när ha bara skrek o inte ville sova! Nu har man ju en spärr som mamma men jag kände sånna skuldkänslor och bad Neo om ursäkt för att jag skrikit åt honom och hanterat honom aningen "hårt" när jag skulle ta upp honom...Usch, man känner sig som världens sämsta mamma när man blir sån...Jag ville ju bara ha lugn och ro på kvällen...:(
Låter som om jag behöver ett brejk va...?



Kommentarer
Postat av: anonym

du låter lite väl farlig för den sons hälsa!

2010-06-01 @ 14:10:01
Postat av: Charlotte

Du är ingen dålig mamma Ida... ibland kan allt bli för mycket. Säg till om du vill ha ett uppehåll... lämna Neo här om ingen annn kan...

Puss!

2010-06-01 @ 14:45:08
URL: http://mizzsweet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbigt att vara ung, ensam mamma :( Jag känner verkligen för dig och vill höja ett varningens finger. Passa på vad duskriver på nätet, det finns elaka människor som lurar runt varje hörn. Om någon vill dig illa kan dom använda din blogg emot dig, jag tänker då mest på hur du beskriver stressen och pressen kring Neo.

Äter du antidepressiva? Det låter som du skulle behöva hjälp/mer hjälp på det planet för att orka vara en bra mamma i alla lägen. Hoppas inte du tar illa upp, jag vill bara hjälpa :)



// ensamma mamman

2010-06-01 @ 16:26:37
Postat av: Klumpen

Svårt att säga, jag förstår hur du känner. Det jag kan förstå är barn som inte vill som man själv vill, man blir frustrerad. Visserligen har jag alltid haft barnens far som kan avlasta men jag hade ändå såna perioder. Du är ingen sämre mamma för det och Neo älskar dig minst lika mycket. Men det hade nog inte varit till er nackdel om någon kunde avlasta dig. Det kan vara jättejobbigt att ha små barn när man är två och ha det ansvaret helt själv önskar jag nog ingen. Kämpa på Ida, du är världens bästa mamma för Neo.

2010-06-01 @ 16:28:00
Postat av: Annica

Det är kanske en klen tröst, o efter att jag läst din blogg vet jag att omständigheterna för dig är annorlunda. Men jag tror alla hamnar där nångång fast det är kanske inte sånt man berättar om. Barns skrik o "ovilja" kan ju driva en till vansinne, särskilt om man är trött eller extra känslig just då. Men så länge spärren finns där kan man vara lugn.

2010-06-01 @ 19:04:09
Postat av: sandra

Heej!



brukar läsa din blogg nu efter den tagiska olyckan med sin sambo! Jag har en kompis (linda holmberg) som jag umgås med hon berättade om dig för mig och jag har tänkt väldigt mkt på dig och din lille Neo,du är en otroligt stark tjej! Ville bara berätta det!! Kram sandra

2010-06-01 @ 19:39:42
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: Anncha

Hej Ida!

Förstår dig, det kan inte vara lätt att ta hand om allt själv och med en sådan hemsk sorg som du går och bär på, men det där med att åka bort en vecka i sommar ska du nog mer än tänka på.

Sänder massor av styrkekramar till dig.

2010-06-01 @ 21:14:14
Postat av: nettan

men lämna honom till oss lite då? så du får andas

2010-06-01 @ 21:45:15
Postat av: Sarah

Solen finns nog hos mig i örebro :) mer än 20 grader och sol nu de två senaste dagarna, även helt ok dagen innan det :)

2010-06-01 @ 22:14:53
URL: http://sarahandre.devote.se
Postat av: Tessan

Som många andra säger: det är något alla föräldrar går igenom, och tyvärr - som ensamma mamman skrev - det finns folk som kan utnyttja det :( Tråkigt nog.

Förstår förresten HELT din ovilja att stoppa preparat i kroppen, jag är precis likadan.. Det jag kan rekommendera är att testa lite naturmedel(rosenrot har funkat jättebra för en del jag känner) - inte för att det skulle "bota" din sorg på något sätt, men det kan lätta på trycket ;)

http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html



Bara ett tips, absolut inget illa ment :)

Tycker du är superduktig Ida !

2010-06-02 @ 09:44:23
Postat av: Katarina

Ida!! Du e ingen dålig mamma!! Jag tror att alla mammor känner så. Fast jag har Henrik så känner man ibland att man inte pallar.. Det gör en inte till en dålig mamma. En dålig mamma e en som inte bryr sig och det gör ju verkligen du om Neo!

Självklart ska du åka iväg i sommar utan barn! Det behöver DU. Neo han klarar sig en vecka. Han e ju hos människor du valt ut är passande för han! Gör det du känner och inte det alla andra säger åt dig att göra.. Då blir det bäst! Stor Kram!

2010-06-02 @ 10:09:07
Postat av: Maysan

Jag träffar Ida o Neo varje dag, hon är en extremt kärleksfull o vårdande mamma och jag vill säga att det finns INGEN mamma varken i Idas sits eller någon som lever i ett förhållande som ALDRIG blivit arg på sitt barn. En tanke flyger väldigt lätt genom skallen även om man inte är arg. Så mycket fin uppbackning som skrivits här o så kommer det ett så korkat inlägg som av anonym. Skärp dig anonym

2010-06-10 @ 23:04:45
Postat av: Mamma till 3

Kan säga att alla känner så någongång och dom som säger annat ljuger! Men som du säger så har man en spärr:) Kan säga redan nu fast jag inte känner dig att du e en super bra mamma...hade du varit nåt annat så hade du inte varit ärlig o skrevet som du känner...kämpa på:)

2010-06-21 @ 12:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0