Lördag

GOD MORGON ALLESAMMANS!

Hoppas att er lördag börjat bra!
Neo vaknade vid 7 tiden idag då vi gick upp och han fick mat. Jocke låg kvar och sov, han fasnade nog vid datorn igårkväll/natt så han hade ej sovit mycket. Vi har kommit överens som att han får sovmorgon på lördagen och jag på söndagen. Han nattar även lillkillen ikväll så jag kan lägga mig direkt efter sista målet mat :) Visst, jag måste amma honom imorron på morgonen men sen kan jag gott somna om igen!
Neo brukar sova en ca 2 timmar efter han vaknat på morgonen men idag blev det bara ca 45 minuter så jag kommer nog vara tröttare än vanligt ikväll.

Jocke har åkt iväg på träning (vilket jag glömt att han hade idag) och efter de måste vi handla, mycket som är slut nu. Ikväll blir det tacos hos hans mamma o pappa.

Jag har egentligen inte tid att sitta här. Jag har tvätt som ska vikas och disk som ska diskas! Jag är i stort behov av en dusch också men de får bli när Jocke kommer hem. Jag vill inte hoppa i i duschen när Neo är vaken och inte när han sover heller för man vet aldrig när han vaknar! Jag blir bara så stressad då :)

Men jag har ingen lust att ta tag i nått...! Och då känner jag mig så dålig. Jag är en person som har väldigt höga krav på mig själv och vill orka med att fixa allt med en gång! Verkligenheten ser ju annorlunda ut, man kan inte göra allt ensam och samtidigt hur mycket man än skulle vilja, tyvärr. Jag försöker sänka mina egna krav på mig själv men de lyckas inte så bra alltid!


Jag funderar mycket på saker jag vill göra sen när jag slutat amma och Neo inte är så beroende av just mig hela tiden. Här kommer en lista på sånt som jag verkligen längtar efter och ser fram emot! Visst är det härligt att ha roliga saker att se fram emot? Och när man inte gör dom sakerna så ofta blir de ju bara såå mycket roligare när man väl gör dom, inte sant? :)


  • Gå ut med tjejerna en kväll och DANSA! Det är en sak jag verkligen saknar, att DANSA! :)
  • Gå på bio! Är inte så mycket för bio egentligen och den filmen jag vill se då, New Moon, går förmodligen inte på bio längre men iaf, ett biobesök med min älskling ska bli mysigt!
  • Dricka ett glas vin eller två på fredagskvällen! Det gjorde jag ALLTID förr. Enligt bvc-tanten skadar inte ett glas vin en gång i veckan när man ammar men jag vågar ändå inte riskera att lillen ska få ont i magen eller annat...
  • Sova! ;)

Det finns alltså inte mycket jag saknar för jag har ju egentligen allt jag behöver, NEO! <3

//Babymom - Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0