Livet som ny mamma

GOD EFTERMIDDAG!

Allt bra med er där ute? Här är det super trots den bitande kylan utanför fönstret! Idag skiner solens strålar och man får försöka ta till sig dom så mycket som möjligt, samla på sig lite solenergi :)

Igår fikade vi en sväng på kvällen hos Jockes kusin Linda och hennes lilla familj. Ida, 4 år, bara växer och växer och är hur sööt som helst! Hon tyckte om Neo också och ville leka med honom men han är ju för liten än så han fick nöja sig med ett par pussar från henne, gulligt!

Att vara ny som mamma med en snart 2 månaders bebis kan vara tufft. Jag har gråtit många tårar och vatt frustrerad MÅNGA gånger. Gör jag något fel? Varför skriker han nu? Jag har gjort allt jag kan, jag är helt slut! Ja, det är många gånger man sagt de meningarna högt.
Men när han ler mot mig glömmer jag allt jobbigt och fylls av en enorm kärlek till detta lilla barn!

Nån gång har jag tänkt att det kanske va dumt att skaffa barn nu och då skäms jag. Jag vill verkligen inte vara utan min lille plutt men ibland dyker de tankarna upp ändå. Det gör väl mig mänsklig antar jag och då och då är det nyttigt att ha lite egentid, utan barn.

MEN, när jag igår va med Challe, utan Neo, kände jag att jag saknade honom och ville hem. Mina tankar fanns hos honom hela tiden. Jag visste att han hade det bra med pappa och att han kunde ge honom mat när han blev hungrig men mamma-instinkten sa till mig att "du vill hem". Well, jag va borta i 3 timmar och allt va hur bra som helst när jag kom hem och jag gosade ner mig i soffan med honom och gav honom bröstet! Att se honom ligga där och mysa och äta sig mätt är underbart, även om han ibland vill käka lite väl ofta :P

JAG ÄLSKAR MIN LILLA FAMILJ!


Neo är med mamma vid datorn <3

//Babymom - Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0