Skönt att byta BVC

Jaha, då blev det 3 månaders vaccination idag vilket jag INTE va beredd på! Förra gången jag va där gav de bara mig en ny tid till kontroll och nämnde inget om att det va just DÅ han skulle vaccineras. Han är ju 3 månader nu men jag trodde att jag skulle få en ny tid till de efter denna. Iaf så gick det bra, han skrek bara nån minut efter andra sprutan. Han va såå duktig min lille kille!
Vi får se om han får feber eller så ikväll. Vi är iaf berdda med alvedon (stolpiller) om så skulle bli fallet. Bvc tanten tyckte att om han är gnällig eller inte sig lik ikväll så kan vi ge honom alvedon, feber eller inte.

Nu väger mammas bamsing 6430 gram och är 63,5 cm lång! Jocke gissade alltså närmst på 6500 gram. Neo får nog god mat eftersom han gått upp mer än 500 gram sen förra gången och växt ytterligare 3 cm.
Tänk, om en månad kan vi börja med "riktig" mat också! Det ska bli spännande. Sen får vi se hur länge jag ammar. Jag har ett mål om minst 4 månader och det tror jag att vi fixar lätt! Men vill gärna att kvällarna ska bli bättre så ev att det bli lite ersättning efter amningen så han blir ordentligt mätt. Man märker att brösten är "urätna" (är det ett ord?) på kvällen. Han suger och suger men sväljer inget vilket ju måste tolkas som att det knappt kommer något, några droppar kanske. MEN, han går upp fin fint i vikt så han får ju i sig det han ska! :)

Nu sover prinsen. Får se om han nannar en längre stund eller ca 30 min som han brukar. Är beredd på att denna dagen kan bli lite knas pga sprutorna.

Usch - nu måste jag packa lite till känns det som men jag har INGEN motivation! Jag vill bara vara med min lille son och ta extra god hand om honom! Har ju hela dagen imorron också till att packa och då är Jocke ledig också! :D

//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0