En välbehövlig paus



Jag och lilleman satte oss ner i soffan och tog en paus från allt packande. Då knackade det på dörren och mormor (Neos) kom. Det hade jag helt glömt. De skulle till banken idag och eftersom de bor utanför stan tyckte hon inte de va lönt att köra hem efter att hon slutat jobbet. Så, Neo fick somna hos sin mormor istället för mig :) Han började dock skrika när mormor tog honom och han brukar inte skrika så direkt. Usch - jag tror han blivit "mammig". Visst, underbart att min son vill vara hos MIG men det kan han ju inte alltid vara. Tycker därför att det är viktigt att han kan ty sig till någon annan också, tex sin mormor/farmor. Trots att Neo va ledsen hos mormor en stund tog jag honom inte, trots att jag visste att det nog skulle få honom att sluta skrika. Man kan inte va hos sin mamma HELA tiden. Måste finnas andra personer som kan trösta lillfisen nä jag inte är tillgänglig :) 

Låter NI andra trösta ert barn? (Jag vet liksom mammor som inte ens låter barnens pappa trösta...)

//Babymom - Ida


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag brukar fråga personen som håller om jag ska ta han. Vissa tycker att det e jobbigt medans andra vill försöka för att jag ska få lite avlastning! Håller med dig, man kan inta bara va hos mamma alltid. Pappan e lika viktig som mamman, tycker iaf jag! Barnen dör inte av att dom skriker lite! ;)

2010-02-17 @ 17:21:59
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0