Allmänt risig

Usch - nu känner jag mig sådär vinter trött och tråkig! Jag har inte lust med något, orka diska och städa liksom! Och att klä på sig kläder för dagen är inget kul, när man ammar kan man inte ta på sig vad som helst...måste kunna komma åt brösten snabbt och smidigt. Håret på huvudet bara är där, livlöst och trist. Har dessutom börjat tappa hår som bara den, hår ÖVERALLT! Finnarna har börjat komma tillbaka så man känner sig sådär ofräsch trots att man rengör och lägger kletiga masker i ansiktet! Hur jag än försöker göra mig "fin" tycker jag inte att jag lyckas, jag vill INTE se min egen spegelbild. What to do? Det måste ske en förändrning liksom!

Jag tror att det finns olika faktorer som gör att jag känner mig såhär. Dels att jag då ammar vilket bidrar till klädproblem och håravfall, dels dålig nattsömn iom att sonen bökar runt som bara den. I need a change!

Jag MÅSTE till frisören! Jag har nog inte klippt mig sedan innan oktober månad 2009 (!) och jag vill inte titta efter hur mina toppar ser ut...

Längtar tills jag slutar amma så jag kan ta på mig vad jag vill! Misstolka mig inte, jag vill amma Neo så länge jag bara kan, säger bara att det ska bli skönt när man kan känna sig "fin" i sina kläder igen och inte anpassa efter tillgängligheten av tuttarna :)

Nu vaknade en liten kille så nu ska vi leka och mysa. Han ligger på magen nu o tränar och det uppskattas inte...:P Ska plocka upp honom nu...som han kämpar! haha

//Babymom - Ida


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Det var det skönaste med att sluta amma tyckte jag, att kunna ha på sig vad som helst igen (nåja, det som passade) och känna sig lite fräschare ;-)...



Elion är jättenöjd i bärselet som tur var, var riktigt mysigt att gå och krama honom även på promenaden!



KRAMAR

2010-02-05 @ 21:19:32
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0