Svar till de FINASTE läsarna!

1.
Hej söta du!
Brukar titta in då och då och har gjort det länge.. vill bara säga att ja beundrar dig, du verkar vara så otroligt stark, och att du har modet att dela med dig av dina känslor såhär, det är riktigt beundransvärt!

Jag vill veta vart ni bor, om ni bor i hus eller vad ni gör? Skulle gärna vilja se lite pics också!:)


Förresten, din son är ett riktigt charmtroll! Han är bara någon månad äldre än min också för den delen:) kul!


Svar: Jag bor i en tvåvåningsvilla på 6 rok (180kvm) i Hyllinge, 2 mil utanför Helsingborg. Lite mer bilder kommer i ett annat inlägg!


2.
Tänkte att du får ha några frågor att svara på ikväll nu när du har frågestund och allt!
1. Går det bra att julgran där hemma trots en busig 1-åring? Jag har inte vågat sätta upp vår med risk för att lillan äter upp allt pynt och drar ner hela granen ;)

2. Ska du börja jobba heltid nästa år? Eller ska du fortsätta vara hemma någon/några dagar i veckan?

3. Hur känner du inför att sätta Neo på förskola? (om du nu ska det...annars blir ju frågan: hur ska du annars lösa det?) - är själv rätt nervös inför förskolelivet, känns konstigt att någon annan ska passa min skatt!


Ha det underbart båda två!


Svar: 1. Nja sådär! Neo är på den OFTA fast han vet att han INTE får ;) Ibland kommer han med dekorationer i handen och spelar oskyldig ändå, haha!
2. Min tjänst är på 75%. Jag börjar jobba helt den 1 mars och Neo börjar skolas in på dagis den 14 fabruari!
3. Det känns så bra att han ska få en massa vänner på dagis och få "ett eget liv". Tror atr dagis är viktigt för utveckligen, barn behöver umgår med andra barn :)


3.
Tjolahopp!
Hur länge var du och Jocke tillsammans och hur träffades ni?

Hoppas du får det grymt kul i Stockholm :)

Simma lungt!

Svar: Vi hade vatt tillsammans 4½ år när han dog...
Första gången vi träffades (såg varann) var efter en fotbollsmatch när jag och en kompis stod o snackade med vår kompis som som spelade...Jocke spelade i samma lag. Visste direkt att jag ville ha honom efter den gången.
Andra gången va på en fest. Jag trodde inte alls att han va intresserad av mig eftersom han knappt pratade med mig, bara med min kompis ;) Han har sen berättat att han blivit helt vild inför sin mamma om den snygga tjejen han nyss träffat, hihi! ;) Jag tog sen upp kontakten på msn och Lunarstorm vi hade på den tiden och på den vägen är det...


4.
Jag undrar över den frågan som du skulle ställa till oss läsare, eller rättare sagt du funderade över en sak och visste inte om du skulle publicera den? Jag är nyfiken :)
Kramar


Kramkram

Svar: Jag ville fråga Jocke om det va okej att jag bytade till hans och Neos efternamn, Björk. Jag vill heta samma som min son eftersom han annars alltid kommer va den enda i familjen som heter Björk, om jag nu gifter om mig och får fler barn, då blir det ju troligtvis den mannens efternamn jag/vi kommer heta. Jag tycker det känns jobbigt att Neo kommer vara "annorlunda", inte heta samma som oss andra. Hur som helst får jag inte byta till Björk så det spelar ingen roll längre...


5.
Hej Ida!
Följer dig på din blogg och undrar om du får hjälp med alla dina tankar och funderingar som du går och bär på? Du har ju gått igenom en del...och ibland får jag känslan av att du skulle vilja få någon oberoende persons åsikt om vissa saker. Ibland skriver du att du önskar att du kunde fråga Jocke om vissa saker som du går och grubblar på...Även fast man är stark, kan det vara skönt att få "tömma sin ryggsäck" ju...och det kan vara svårt att göra det med "sina närmsta". Blir lätt lite jobbigt och klibbgt som sirap om du förstår vad jag menar. Beundrar dig och tänker ofta på dig och hur det går för dig. Har förstått att du har många omkring dig...men förstår att du ofta ändå känner dig ensam!Styrkekram från mig...en medmänniska.


Svar: Jag har pratat med en psykolog ca 10 gånger och sen gav det mig inte mer. Jag satt bar där och kände mig obekväm! Visst har jag en massa tankar men jag har kommit på att jag får ut mer av att skriva alla på bloggen än att prata med en främling :) Och sen får jag ju en massa fina kommentarer som GER MIG SÅ MYCKET! NI gör mig gladare, tack!


6.
Hej!
Jag undrar om du inte skulle kunna visa runt lite mer av huset och hur ni bor? Vore kul att se. Sen även dina framtidsdrömmar, hur ser dom ut?
Mvh, Lina


Svar: Visst kommer det mer bilder på huset, det verkar ju definitivt finnas intresse för de så!
Framtidsdrömmar...Ja du...Om jag får drömma vill jag hitta en ny kärlek att dela livet med. Vill ha minst ett barn till och helst en flicka (skulle vilja vara gravid NU) och sen fullfölja min dröm om att bli polis :)






Kommentarer
Postat av: Lina

Hej igen! Vad kul att du svarat på frågorna nu. Tänkte bara tipsa om en rolig sida om du vill ha tips och ideer till ditt hus (annars är det bara kul att kolla runt lite på andras hem) Jag är medlem och är inne där ofta, måste bara varna, det är Beroendeframkallande! ;)

www.styleroom.se

Kram Lina

2010-12-12 @ 21:19:41
URL: http://luffselina.blogg.se/
Postat av: marcus

hej

jag brukar oxå läsa din blogg och är som alla andra imponerad av din styrka och så. en fråga jag hade var när du skrev det om byta efternamn. Det tyckte jag var en väldigt fin sak och göra inte minst för e´din neo men varför får du inte det? om man får fråga alltså

2010-12-12 @ 22:37:30
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Jag hoppas att du får alla dina drömmar uppfyllda Ida! Det är du värd.

2010-12-13 @ 09:05:13
URL: http://booken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0