Nattskräck...


Usch! Det är såå hemskt! :-( Stackars min lille Neo! Det blir värre och värre för varje kväll...
Finns inget jag kan göra, han vill inte låta mig trösta honom, han ålar sig som en liten mask! Jag vill ju bara att han ska somna tryggt i mina armar men han vill inte. Han sover i sängen ett par minuter och sen skriker han. Jag går in, tar upp honom och vaggar med honom men han vill inte. Slappnar av några sekunder för att sen åla sig och skrika igen! H E M S K T! Det är rikigt jobbigt också att inte ha Jocke här som stöttar och hjälper till, jag är HELT ensam...:-(

Hoppas att detta bara pågår en kort period, dels för Neos skull men också för min. Jag pallar ärligt talat inte lika mycket som andra mammor, jag har inte samma tålamod. Jag är ju som en tickande bomb som tar hand om ett litet oskyldigt barn, hur farligt är inte de? Tänk så sprängs jag?

G E mig styrka!



Låt mig ha kraften att ta hand om min U N D E R B A R A son! <3




Kommentarer
Postat av: jenny

Jag har haft samma problem med min lille son. Det blev tom så illa att vi åkte in på akuten. Dock så hittade dom inget fel på han. Kollade allt... Så vi började med att lägga honom i sängen och det hjälpte. Så vaknar han så hysteriskt på nätterna så lägger vi över honom. Kanske funkar för er med..



Måste bara säga att du är grymt stark !!



Hoppas det blir bra för er snart !

2010-12-29 @ 22:01:21
Postat av: Sara

Usch! Det låter jobbigt och jag har precis samma problem med min dotter nu. Hon gråter sig till sömns varje kväll för det spelar ingen roll vad man gör hon slutar alltså inte att skrika. Hon har alltid varit jätte lätt o lägga innan! Men detta är perioder barn går igenom, och jag gissar på att det är separations ångest eller kanske tänderna som e påväg upp! Ibland känner man sig hjälplös även som mamma, men det blir bättre snart..

2010-12-30 @ 01:19:37
Postat av: Jenny K

Hej, jag har läst din blogg ett tag och inte förstått förrän nyligen vad du varit med om. Jag beklagar så mycket det som hände din sambo/man och jag måste säga att du verkar stark. Jag vet inte hur jag själv skulle hantera en sådan sak. Mina barn skulle ge mig styrka, det kanske är det Neo gör till dig. I sådana här fall med nattskräck har jag inga råd och tips egentligen. Har inte varit med om det mer än någon natt då och då. Känner dock som du att jag inte har så mkt tålamod alla gånger med skrikiga barn på natten när man själv är sömndrucken och vill sova. Du får nog fortsätta försöka på det sättet du gör, att vara lugn och vagga (kanske prova sjunga). Får han sova i din säng? Kanske skulle fungera. Antagligen är det en period som går över men det kanske tar några veckor. Försök hitta ork under dagen i det han gör och så, små minnen att tänka på under nattens stök..

Hoppas det blir bättre snart. Ditt hår var riktigt fint btw!

2010-12-30 @ 22:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0