Dagens fynd!




Pyjamas till Neo, Maxi 40:-



Tvådelade pyjamasar, Maxi 165:-



Park West skor från Sko Rönne, 699:-
Äntligen kan jag slänga ut mina slitna uggs!



Skidbyxor aka termobrallor, Intersport 490:-



Väska, Wedins 199:-



Sist men inte minst, Ikea besöket resulterade i detta: sand, stenar, ljus och ett ljusfat/skål.
Min dvd möbel ska jag ta en annan dag, med en annan bli ;) Eller rättare sagt, bilen va för full med andra saker denna gången, haha!

Nu ska jag kolla vidare på CSI.



Någon som har erfarenget av barn som skriker i sömnen? Neo vaknar flera gånger under kvällen och skriker. Det är inte att han är mörkrädd för har provat med både lampa på och av. Anyone...?



Kommentarer
Postat av: Klumpen

Nattskräck kanske?

Vår dotter hade det en kort period. Det innebar, i alla fall i vårt fall, att hon vaknade mitt i natten och skrek hysteriskt. Vi fick inte kontakt med henne eller något, utan hon var i en helt annan värld och hysteriskt.

"Vid dessa tillstånd beter sig barnet som om det var vaket, fast det i själva verket fortfarande sover djupt. Barnet sätter sig upp i sängen och stirrar med konstig blick. Det kan prata, smacka, dunka, klappa, går ofta upp ur sängen och det värjer sig mot närmanden. Barnet beter sig förvirrat.



Ibland ser barnet alldeles skräckslaget ut och kan skrika hysteriskt. Det är då man kallar det nattskräck, som alltså är en variant av de vanligare enkla förvirringstillstånden.



Attackerna brukar spontant upphöra efter tre till tio minuter men kan vara både kortare och längre än så. Plötsligt ser sig barnet omkring på ett normalt sätt och har då ingen aning om vad som hänt. Sedan somnar barnet oftast mycket snabbt."

Hittade ovanstående på nätet, men det finns hur mycket som helst att läsa om det.



Googla på det och se om det stämmer in på er.



Lycka till!



2010-12-27 @ 21:28:48
Postat av: johanna

jag vet att det är långsökt men jag fick mig mig ett gott skratt när jag läste erfarenGET :) tänkte vad är det för smart get? hihi tack för skrattet iallafall :)

2010-12-27 @ 23:50:31
URL: http://growinglove.blogg.se/
Postat av: sara

Kan säker vara mardrömmar!

2010-12-28 @ 00:01:30
Postat av: becca ;)

han kanske drömmer massa mardrömmar. tyvärr inga egna barn. hoppas du får något tips från någon

2010-12-28 @ 01:59:37
Postat av: Susanne

Neo har säkert mardrömmar. Har erfarenhet av denna typ av skrik på nätterna och då var min dotter helt rädd och skrek och var i en annan värld liksom. Läkaren sa att jag skulle ta upp henne och ta henne i min famn och låta henne lyssna på mitt hjärta precis som i magen och då vips lugnade hon ner sig och jag kunde lägga tillbaka henne i sängen igen. Lycka till!

kram Susanne

2010-12-28 @ 08:39:23
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Mardrömmar.. :/

2010-12-28 @ 09:57:45
URL: http://mittlivsommammaa.blogg.se/
Postat av: Steffi

Nattskräck låter ganska "passande". Har själv inga barn men vänner och båda mina syskons barn har haft natt skräck. Det är väldigt vanligt hos barn mellan 1 och 3 år tydligen och många tror det är mardrömmar. Men det är inget farligt. Bara läskigt för oss som ser. Ha det fint och hoppas du också får sova

2010-12-28 @ 16:57:13
URL: http://skazis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0