Rumpegumpen neråt...

Kom nyss hem från mitt besök hos barnmorskan och lilla bebben hade inte vänt sig rätt än. Lilla rumpen ligger fortfarande neråt. Hon försäkrade mig om att än kan den vända sig flera gånger men om den inte vänt sig om de två veckorna jag ska dit igen så blir de till att göra vändningsförsök på förlossningen i vecka 37. Kom igen älskling, vänd dig! :) Mamma vill inte föda med rumpen först och verklkigen inte göra ett kejsarsnitt...men vad ska man göra? Redan i magen har de en egen vilja de små liven!

Frågade även om mitt ryggont och hon sa att de nog va en ischias nerv som ligger i kläm och att de inte finns så jätte mycket att göra åt de. Man kan prova massage för att underlätta men de är inget som i regel hjälper sa hon. Visst de blir liite bättre men de onda försvinner inte. Igår blev de ingen massage så får prova lyckan ikväll istället! Såå ont har jag inte men de e ju inte skönt heller. Barnmorskan tyckte att jag skulle vila så mycket jag kan. Javisst, will do! :) Min graviditet har ju varit rena himmelriket om man jämför med andra så jag ska verkligen inte klaga på lite ont i ryggen och ballen/låret!

Magmåttet hade nu nått 34 cm. Förra gången va de 32 cm (jag skrev att de va 31 cm vilket alltså va 1 cm för lite) så bebben växer som den ska vilket är skönt. Jag följer min kurva på pricken samtidigt som jag ligger klart i överkant med den "normala" kurvan. Min bebis är alltså inte för liten iaf :) Det kommer bli en bastant en om det fortsätter i samma tempo! Min mage är inte mycket större än andras i samma vecka bara de att min mage är bara bebis vilket betyder att jag inte lagt på mig en massa "graviditets-hull" så jag e mega nöjd! :) Bara en stor bebis där inne helt enkelt. Åh - min stora fina underbara bebis...<3

Idag blir de inte mycket till aktivitet. Jag ska se om jag kan få läst klart boken "Ljudet av ditt hjärta" och kanske köra en sväng med dammsugaren!



Lilla maggen idag 33+1.

//Babymom - Ida


Kommentarer
Postat av: akkie

Va skönt att allt är bra med er ! Vi har ju fortfarande inte träffats ! Tider bara springer iväg! Oroa dig inte allt för mkt med att lillen inte vänt sig , ta allt som det kommer. Du kommer bli världens bästa mamma för din bebis :D . Ha en skön eftermiddag. Kram på dig

2009-09-30 @ 15:06:01
Postat av: Karolin

Ja, vad trodde du med en "bastant unge" med Jocke som pappa ha-ha-ha.... ;)

2009-09-30 @ 15:54:13
URL: http://karoflin.blogspot.com
Postat av: Jessica

Fin mage! :) Men håller med Karro där - vad trodde du??!! hihihihi ;)

2009-10-01 @ 20:13:43
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0