Lördagen knäcker ändå...

I mitt jobb jobbar jag även helger och vissa kvällar, dock ej längre än till kl 19. Varannan lördag har jag jobbat 7-17 men som nu blivit 7-15 tack vare min att min underbara chef ändrade schemat för min skull. Min kropp och inte minst mina fötter pallade inte med att jobba 10 timmar i sträck. Idag har jag då så "bara" jobbat 8 timmar...MEN...mina fötter gör ändå ONT! När jag jobbar på vardagarna är de inte alls samma problem även om jag jobbar ca 8 timmar varje dag. Idag kunde jag då inte fatta varför jag va så trött och hade så ont i fötterna...sen kom jag på att de måste vara för vi bara är 2 stycken som jobbar på avdelsningen och inte som vi brukar runt 4 stycken. De resulterar i att vi måste springa runt mycket mer hela tiden och vi har verkligen inte tid att stanna upp en stund eller sitta på kontoret eller liknande. Att detta skulle ha så stor inverkan på mina fötter visste jag inte. Det är inte kul att man ska slita som ett djur och sen ligga helt däckad på lördagskvällen men så blir de ju ofta...
Jag hade legat hemma däckad ikväll också men nu ska vi till våra vänner som ska ha lite förfest så de blir till att maka upp stjärten ur soffan och göra sig lite snygg och åka iväg. Jag vill verkligen dit eftersom de va så längesen vi träffade alla men jag hoppas bara att jag lyckas rycka upp mig så de inte tycker att jag är en trött tråkmåns! ;)

Nu ska jag masa mig in i duschen och sen blir de fläskfilé a la Jocke till middag! :D



//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0