Info på försäkringskassan



Ikväll ska Jocke och jag på ett infomöte på försäkringskassan om föräldrapenningen. Förhoppningsvis kommer vi bli lite klokare ;) Jag har nog iofs bestämt hur jag ska vara hemma, vill bara kolla så allt de vi tagit reda på stämmer och att vi har allt rätt för oss. Det är ju en djungel och man vill ju att de ska bli rätt, det handlar ju om pengar som är ett måste för att överleva. Man vill ju inte stå utan av någon anledning!

Jag fick dock ett betryggande papper hem i bervlådan idag om min havandeskapspenning. From 12 oktober får jag full ersättning från havandeskapspenningen! Skönt att de är beviljat. Annars hade jag fått ta från mina mammadagar och de vill jag ju inte...Jag har liksom ingen chans att jobba kvar tills slutet av graviditeten pga mina tunga lyft, hur mycket jag än vill. Men samtidigt kan de vara skönt kanske och gå hemma de sista 5 veckorna så man kan förbereda sig och vila och fixa med de sista som ska fixas med innan trollungen kommer! :)

Jag funderar på att köra upp till Pålsjö skog och ta en promenad eftersom vädret är så fint här nere i Skåneland idag samtidigt som jag inte känner mig helt hundra i kroppen. Jag är hur seg som helst, vet inte varför. Kan ju som jag skrev innan vara pga för mycket sömn. En promenad är kanske de jag behöver för att komma igång med dagen på riktigt? :)

//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0