Ost- och vinprovning

Om ca en timme ska jag möta upp de andra tjejerna (ev killarna) som ska med på ost- och vinprovningen i Lund ikväll. Jag är ganska slut i ryggen efter att ha jobbat idag (yey, jag har jobbat!) men det ska nog gå bra, jag kan ju vila eller stå stilla där vilket är svårt på jobbet. Jag hoppas att Linda på jobb kan hänga med trots att hon slutar kl 18...ev skulle hon få sluta kl 17. Mycket roligare om hon är med! :)

Kom för en stund sen hem från föräldrakursen och vem träffar man på där då? Jo, Tommy som jag jobbat med på SLP! Hans sambo är i samma vecka som jag och är beräknad till den 19 november. Som vi tajmade de där då! :P Det va kul att se någon som är i samma vecka som jag och jämföra magar. Hennes mage va pytteliten jämfört med min! Dock så sa Tommy senare att deras barn är väldigt litet (ca 1900 gram när snittet i denna veckan ligger på 2300 gram) medans vårt är lite större än normalt, därav olikt stora magar :) Där va ett par till och hon va i vecka 30 men med en ganska stor mage redan, nästan som min tyckte jag.

Idag fick vi veta en massa om förlossningen och hur den går till. Mycket visste jag redan och de mycket tack vare att ha tittat på Förlossningskliniken på Tv4. Om jag inte tittat på de hade det mesta kommit som en "nyhet". Jag är väldigt lugn inför förlossningen, jag litar på min kropp och att den ska klara det som alla kvinnor klarat i alla dessa år! :)

//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0