Lördag = regn och rusk

Vaknade imorse av att Jocke kröp ner i sängen. Han hade vaknat tidigt och gått upp vilket ALDRIG händer. Jag är alltid den som vaknar först och väcker honom, inte tvärt om. Jag har alltid tyckt att det är mysigt att gå upp tidigt vilket Jocke inte hållt med om men idag sa han att de faktiskt va ganska så härligt att gå upp i tid :) Dagen blir längre och man får mer gjort. Idag är de extra mysigt tycker jag eftersom regnet piskar mot fönstren så man kan vara inne och gosa!


Jocke håller på att frosta av frysen och efter de ska vi baka kanelbullar. Kanelbullens dag imorron ju.

Jag tycker iofs att det där med att ha en massa dagar för olika saker är löjligt, som mors-och farsdag, namnsdagar, kanelbullensdag och alla andra dagar som egentligen känns helt meningslösa.
Vi har aldrig firat dessa dagar i min familj utan mamma har alltid sagt att vi behöver inga dagar för att uppskatta varann och köpa en massa onödigt skit. Jag ger min mamma och pappa fina gulliga saker hela tiden, på dagar när de inte förväntar sig de och de är för dom mycket mer uppskattat och värmer deras hjärtan mycket mer än om det skulle vara på en dag någon fåne satt ut i kalendern. Vissa kanske behöver dessa dagarna för att "komma ihåg" att de skall uppskatta sina föräldrar men i mina ögon är de då något som är ganska så fel.

Jag tror samtidigt att vi svenskar vill ha dessa dagarna att se fram emot eller liknande precis som julen och midsommaren, men egentligen är dagarna bara ett försäljningsknep för handeln!


Jag fick förresten en julkänsla som spred sig genom hela kroppen när jag gick upp och ut i lägenheten imorse. Jocke hade nämligen tänt en massa ljus och så va de så där mörkt ute...Lite knepigt att få den känslan nu men kände samtidigt hur mycket jag längtar till julen. Ingenting går upp mot julen! :D Månaderna går snabbt nu...


Ha en finfin lördag allesammans!


//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0