Glasögon?

I fredags va jag på synundersökning och till min förvåning va min syn sämre än vad jag någonsin väntat mig. Jag trodde ju på sin höjd att jag skulle bli rekomenderad läsglasögon, om ens de, jag tycker inte att jag ser jättedåligt. Men efter att han gjort alla dessa tester på mig sa han "ja, du har ett brytningsfel och du har 60% syn på ena ögat och 70% syn på det andra, 100% med glasögon såklart". Öhh? Okej? Inte bara läsglasögon alltså...?, tänkte jag.

Men - eftersom jag är gravid förklarade han så tyckte han inte att jag skulle ha glasögon NU för man samlar på sig mycket vätska då och det kan påverka synen en aning (inte mycket men lite) så han ville vänta tills nån månad efter födseln och göra ett test till då och om det är samma så behöver jag definitivt glasögon. Och då inga läsglasögon utan permanenta glasögon. Hmm, det hade jag ALDRIG kunnat tro, att JAG skulle behöva glasögon. Och jag kommer behöva glasögon, det känner jag efter att ha varit där, inte för att jag ser jättedåligt utan för hur han förklarade allt. Han ville inte sälja ett par glasögon till mig nu som kanske inte var de ultimata för mig efter förlossningen utan han ville att jag skulle få rätt styrka från början så jag slapp lägga ut en massa onödiga pengar på ett par nya glasögon sen igen. Så - vi får se vad de blir.

Samtidigt är det lite tråkigt att inte få glasögon nu eftersom jag inte kan läsa böcker för det är så ansträngande för ögonen när det bara suddar ihop sig. Det är ju inte suddigt hela tiden men ibland och jag blir då så trött i huvudet att jag inte orkar läsa mer. Jag som vill läsa sista boken i "Twilight-serien"! Frustrerande.

Nähepp - nu slog klockan 12:00 och jag ska bege mig ut och handla lite bröd och mjölk och annat som är tomt i kylen. Efter de blir de en frisk promenad i höstdimman!



//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0