Gick som en dans

Vändningsförsöket idag gick smidigare än väntat. Efter en lång stund med CTG-övervakning på bebisen va vi redo att försöka och barnmorskan sprutade in "bricanyl" i min hand och jag blev snabbt anfådd och hjärtat rusade. Då började de vända. Från de att vätskan gick in i min kropp till att bebben va vänd tog det mindre än 2 minuter! Läkaren sa att detta va den bästa vändningen han hade haft och jag andades igenom den som en kämpe. Visst, det var obehagligt men nästan smärtfritt (tror jag iaf, allt jag tänkte på va att andas tack vare den underbara barnmorskan Vera som satt och viskade i mitt öra hela tiden) och nu ligger vår ängel med rumpan upp och huvudet ner som den ska! Nu hoppas vi på att den stannar där och förstår att det är så det ska vara.

Nu har vi fått se förlossningen också vilket man inte får annars pga besöksstoppet med anledning av svininfuensan (vilket påminnde mig om att jag måste boka tid till vaccination) och jag måste säga att fy vad deprimerande de är där inne. Helt kalt och inte alls "hemtrevligt". Jocke sa att vi ska packa ner lite "lull-lull" i förlossningsväskan som vi kan dekorera med när det är dax ;) Inte för att jag tror att jag kommer bry mig om att det står en liten blomma eller hänger en tavla på väggen när jag går där med värkar!

Jag är tömd på energi idag och efter jag kom hem från sjukhuset vid en halv ett tiden så la jag mig på soffan och vilade ögonen i en 35 minuter men jag skulle kunnat sova mycket längre. Ska nog vila en stund till innan älsklingen kommer hem för då är det dax att sätta ihop lite möbler. Inte för att jag tror att jag kommer hjälpa till så mycket! hihi


Igår, vecka 36+0.

//Babymom - Ida

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt! :) Grattis!

2009-10-21 @ 19:02:21
URL: http://krankenschwester.blogg.se/
Postat av: Åsa

Gud så Skönt, va glad jag blir, och det e ingen liten mage du ligger inne med, ganska häftigt att din lilla kropp kan håla den uppe:D saknar dig super mycket.

pussar

2009-10-22 @ 04:26:33
URL: http://ozera.blogg.se/
Postat av: akkie

Skönt att höra att det gått bra. Tänkt på dig under dagen ! massa kramar.

2009-10-22 @ 19:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0