Kvällen och natten

Ja, nu blir vi snart mamma o pappa! Såhär har gårdagen och kvällen varit:

Värkarna tilltog vid 18-tiden igår och kom ca. var 10 minut men inga som jag inte kunde hantera.
Vi satt hemma hos Jockes mamma och pappa och jag hade precis käkat klart när jag känner VÄRSTA vattenfallet mellan benen och utbrister "Ja, nu gick iaf vattnet". Klockan är då 20.30. Jocke blir lite stirr och jag lunkar in på toa och ställer mig i duschen, det verkar inte finnas något stopp på vattnet! Det bara rinner och rinner och jag står där inne med värkar emellanåt vilket gör de ganska svårt att klä på sig och så då plus allt vatten, hur mycket finns där inne?! :P

Jocke ringer iaf förlossningen och de säger att vi ska komma in för en koll så vi kör så fort jag lyckats komma ur duschen. Jag är helt genomblöt när vi kommer fram, haha!

Vi tar oss upp och värkarna har tilltagit en aning och kommer 2 på 10 min medan jag ligger med en CTG-koll. Barnmorskan kommer in och undersöker mig och jag är bara öppen 1,5 cm...:(
Well, vi blir hemskickade med tabletter.
Väl hemma tilltar värkarna i styrka och under vissa kommer konstiga ljud ut ur min mun ;)

Jag tar efter en stund tabletterna och vid tolv-tiden avtar värkarna och jag somnar på soffan. Vi vaknar båda två vid halv tre och går in och lägger oss i sängen istället.

Under natten har jag haft några värkar men inte alls lika starka som på kvällen vilket är lite trist, jag vill ju inte dra ut på de...

Nu på morgonen vaknade jag med en värk, ingen kraftig sådan, och nu ska vi snart käka lite frukost och sen vid 11-tiden ska vi upp för en koll till. Just nu när jag skriver detta har jag inga känningar alls
:( Jäkla bebis, kom ut nu, hehe!

Iaf, så kommer vi ha en bebis hos oss imorron (eller kanske tisdag om de drar ut på tiden?!) för sätter de inte igång ordentligt nu idag så får de starta mig imorron! Jag vill helst inte bli igångsatt så jag ska se om jag kan gå runt lite extra så de kör igång :)

Jag vet inte hur jag kommer uppdatera eftersom jag inte vet vad som kommer hända men vi ska försöka meddela om de blir nedkomst!

//Babymom - Ida


Kommentarer
Postat av: susanna

åh :) Lycka till :) håller alla tummar jag har :)

2009-11-15 @ 11:15:18
URL: http://amorina.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Lycka till nu Ida :D Jag hoppas ni har ert fina barn i famnen senast imorgon! :)

2009-11-15 @ 11:20:43
Postat av: Jessica

Lycka till! Hoppas det inte drar ut för länge...!

2009-11-15 @ 14:37:17
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0