En lindad fot senare

Det va två nummer före oss i kön till akuten. Ett nummer tog 40 minuter. Vad beror de på?

När Jocke kommit in och blivit undersökt, lindade de bara foten och sa till honom att vänta tills på måndag och om de inte blivit bättre så skulle han kontakta sin husläkare.
Förra året bröt han ett ben i foten, då hade han inte så ont som nu och ändå hade ett ben som sagt gått av. Nu gör de ondare på samma ställe fast på andra foten och nu röntgar de inte ens. Har man bara tur om man kommer in och de har tid med en?

Där va en man som va inne före Jocke och han kom ut med kryckor. Han satt sen och snackade med sin syster i väntrummet och jag kunde höra att han fått så ont i benet att han inte kunde gå och därför tagit en taxi upp till akuten, han trodde att de kanske kunde vara en propp eftersom smärtan typ vandrade upp längs låret. Efter vad han sa hade de inte ens tittat på benet utan skickat hem honom med kryckor och rådet att ta värktabletter. Rätt?

Jag är ju ingen läkare eller sjuksköterska men det kändes som om de bara ville skicka hem folk eftersom de förmodligen inte hade så myclet tid idag och att de icke så akuta fallen isf kunde vänta ett tag och återkomma om de inte blev bättre. Nä, jag blir SJUK av sjukhus. Jag kommer in frisk och går hem sjuk, det är min erfarenhet, tyvärr...



//Babymom - Ida

Kommentarer
Postat av: josephine

Hej Ida



Jag håller helt med dig angående sjukvården. Allt tas de så lätt. Jag har varit inne två gånger denna vecka och knappt blivit undersökt. Lider ju av en tarmsjukdom och har enorma smärtor hela veckan.Men skickas hem med extrema smärtstillande och att de får gå över av sig själv. Idag fick jag iaf order om höga doser kortison. Inte klokt, det bara skrivs ut utan undersökningar. Om det nu visar sig att Joakim brutit något så kom ihåg att anmäla sjukhuset. Hoppas han blir bättre snart

2009-11-06 @ 16:07:22
URL: http://jossejos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0