Mardröm

Det sägs att man kan ha livliga drömmar när man är gravid och tom mardrömmar. Jag hade en sådan nu inatt/morgonen. Den va så...kraftig att jag fortfarande tänker på den och blir ledsen och arg.
Jag drömde att jag hade fött en son, den vackraste i världen. Men...så fick jag förlossningsdepression och va tvungen att ligga inlagd på sjukhus, så allvarligt va de. Under tiden va min son hemma med Jocke och, fick jag reda på när jag kom hem, en annan kvinna. Jag fokuserade inte så mycket på kvinnan till en början eftersom jag bara ville ha min son. Han va så vacker...och känslan jag hade för honom va starkare än något jag känt innan. Han tydde sig till mig, pussade mig...men bara till en början. Sen kom den andra kvinnan och tog hand om honom. Jag va förvirrad.
Jag gick in i vår lägenhet och upptäckte till mig fasa att hela barnrummet va inrett och ommålat utan att jag visste om detta. Och de va den andra kvinnan som inrett allt...Det va ju jag o Jocke som skulle inreda de tillsammans och inte denna äckliga kvinnan!! Jag började slå och klösa på Jocke, jag va så fruktansvärt förbannad. Denna kvinnan hade tagit min plats och de fanns inget jag kunde göra åt de. Jag skrek och grät och öppnade fönstret för att hoppa ut och ta mitt liv (vi bodde tydligen på tredje våningen). Jocke stoppade mig inte till en början för han trodde inte att jag skulle göra de men de skulle jag. Jag klarade inte av att en annan kvinna tagit mitt barn. Jag hängde mig ut för fönstret och Jocke hann i sista stund dra in mig...Han va helt känslokall...Han älskade mig inte mer. Han hade byggt ett liv tillsammans med denna kvinnan och vår son...Där slutar drömmen...

Usch - jag får rysningar bara jag tänker på den! Och något som förvånade mig va hur starkt den påverkade mig efter att jag vaknat. Jag tänkte på den i nästan en timme efteråt...Jag kände mig arg fortfarande. Konstigt att en dröm kan påverka en mycket. Jag kan nu börja ana vilka känslor man verkligen kommer ha för sitt barn...

//Babymom - Ida


Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch! :(

2009-06-13 @ 13:04:14
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0