Klockrent

Jag satte mig och läste runt lite på olika graviditetssidor och jag snubblade över denna texten. Den stämmer EXAKT på hur jag har känt mig de senare veckorna! Det dåliga humöret har nu börjat avta vilket är SUPER skönt! :) Nu kanske jag slutar vara en bitch! ;)

Kvinnans känslor

Det händer mycket hos kvinnan under graviditeten.

Du känner och ser hur din kropp förändras. Du kan också känslomässigt påverkas och till exempel känna dig öppnare och mer lyhörd, bli känsligare för andras kommentarer eller bli besviken på människor i din omgivning som inte förstår dig.

Särskilt i början kan du känna dig labil och svänga i humöret. Det beror på att din kropp förbereder sig för att möta behoven hos ett litet nyfött barn. För att du ska förstå och vänja dig vid tanken på att ett liv växer inom dig kan det vara skönt att prata med någon eller läsa böcker och artiklar om graviditet. Ta en dag i taget.



En annan sak: Hur tidigt kan brösten börja läcka...? När jag satt vid tvn för ett tag sen märkte jag helt plötsligt att de va en blöt fläck på min tröja. Den va helt rund och satt precis vid bröstvårtan...Jag kände efter men de va bara tröjan som va blöt. Det kan nästan inte ha kommit någon annan stans ifrån än bröstet...Det enda jag gjorde va tvätta ansiket innan och det ska skicklighet till att lyckas blöta ner sig med en rund fläck PRECIS vid bröstet. Nu har fläcken torkat och tröjan är stel på just de stället så det är inte vatten...Ska de verkligen börja läcka REDAN...?

Babymom - Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0