Pumpa pumpa

Jag har några dagar börjat fundera över om min mjölk räcker till Neo. Vissa gånger är det som om han vill ha mer även om det kommer liiite granna ur brösten. Igårkväll gav vi honom bara ersättning och sen ammade jag honom 3 timmar senare, då funkade de fint och han verkade ganska nöjd med vad jag hade att ge honom. Nu åt han precis och efter de provade jag att pumpa och se om där fanns mer mjölk eftersom han inte verkade hundra nöjd (sen bajsade han ju som en galning också så de kan ha varit därför han va missnöjd) men det kom typ bara några droppar.

Bvc tanten sa att jag kan ge honom ersättning upptill om det inte räcker men hur ska man veta hur mycket ersättning man ska göra då? Det blir ju dyrt om man ska hälla ut en massa hela tiden...Antingen amma eller ge ersättning, inte båda två samtidigt (vid samma mål).

Funderar på att testa ge honom bara ersättning en hel dag och se om han står sig på de bättre, om han blir mer mätt. Då ska jag givetvis pumpa så inte min mjölk försvinner.

Någon som har erfarenhet på ämnet?! Att vara mamma är inte lätt alla gånger men de hade man ju inte väntat sig heller :)



//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0