Besök på BVC

Idag va jag på besök på BVC och lillen har vuxit till hela 4240g och 53 cm :) Det blev lite ledsamheter där men han kom till ro efter en stund och i bilen sover han ju som en stock. Jag va först orolig att han skulle skrika och ha sig eftersom jag sitter fram och han bak, då e de inte lätt att trösta om man skulle tappa nappen eller dylikt. Men som sagt de gick fint! Han har alltid vatt snäll i bilen :) Bara en massa gnäll när han ska sättas i stolen och när man ska klä på honom ytterkläderna, haha! Som bvc-tanten sa: Vilken unge gillar att bli påklädd? Ja inte vet jag, min gillar de inte iaf :P

Nu har jag bestämt att jag ska börja med ersättning för vissa mål. Jag orkar faktiskt inte vara den enda som kan ge honom mat...Och detta gör mig inte till en dålig mamma vilket bvc-tanten också sa att de e inte fel med ersättning ifall jag kanske behöver sova (BEHÖVER SOVA!) så Jocke kan ge honom mat. Plus att jag blir en bättre mamma om jag känner att jag kan sova ut nån gång ibland, jag blir lättirriterad och orolig om jag inte får sova och de känner såklart Neo av. Ikväll ska vi till Maxi och handla och då får vi se vad de finns för utbud av ersättningar.

Jag ska också köpa magdroppar till honom och se om de hjälper när han har ont i lilla magen. Det skär ju i hjärtat när han har ont och finns de något som kan göra de bättre så ska jag prova! Man gör ju allt för sin lilla guldklimp!

Neo har ju en "dålig" rytm på dygnet också, han sover på dagen och vill vara vaken på natten. Bvc-tanten sa att de inte finns så mycket jag kan göra för att påverka detta tyvärr utan nu är de så. Men när han börjar äta mer sällan så blir de lättare :) Eftersom jag bara inte kan sova på dagen så blir nätterna ganska ansträngade plus att jag blir ett vrak på dagen, men kan alltså ändå inte sova. Well, han är bara strax över 2 veckor och såhär "ska" de vara nu till en början.

Det kanske låter som om jag klagar en massa men de e nog bara för att jag längtar efter lite mer än 2 timmars sammanhängande sömn! :) Jag älskar Neo över allt annat och jag skulle göra vad som helt för att han ska ha de bra. Och när han har de bra och inte har ont och är glad är det de bästa som finns! De stunderna kan jag släppa min oro och bara njuta!
Min oro är något jag har svårt att släppa taget om och de sa jag till bvc och hon sa att de smittar av sig till Neo och att jag måste försöka men att de klart e svårt eftersom det är en modersinstinkt. Plus att han har ont ofta så blir de ju inte lättare. Sen sa hon också att ibland får han skrika lite, det dör han inte av. Jag gör vad jag kan för honom, mer kan jag inte göra.

Att växa in i mammarollen tar längre tid än jag trott. Man lär sig inte sitt barns signaler så "pang-bom" utan de tar tid. Jag har lite tid kvar. But I'll get there! :D

Nu kanske lillen vaknar snart, de va tre timmar sedan förra målet mat :)

//Babymom - Ida

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du gör helt rätt!! Strunt i vad alla säger om ammningen! Det viktigaste e att ni, alla tre mår bra! Vem vet han kanske sover bättre på ersättningen!?! Mina barn har hatat och hatar blöjbytena.. Men de e ju inte konstigt.. Ligger varm o go så kommer någon och klär av en!! ;) klart du e en bra mamma!! Tänk inte så!! Visst tar det tid.. Men lugn, snart vet du precis hur du ska göra i dom olika situationerna..! :)

2009-12-02 @ 17:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0