Blodprov

Idag ska jag in till sjukhuset för att ta blodprov. Barnmorskan kunde inte ta de på mig! Asså inte för att vara den som klagar en massa men ska inte en barnmorska kunna ta ett vanligt jäkla blodprov? Är inte de typ de mest basic man lär sig när man jobbar inom sjukvården? Är inte de nått alla ska kunna göra som har ett sjukvårdande jobb? Hon sa att mina blodådror ligger djupt och att hon inte kunde känna en "bra" som hon kunde sticka i så hon fick ge mig en remiss till sjukhusets provcentral så de kunde ta ett prov...jaha, så de kan bättre än dig? Det får vi ju verkligen hoppas!

Jag ska lämna ett prov för att jag har en negativ blodgrupp, A -. De ska kolla så barnet inte är positiv eller va de va. Jag har nästan glömt varför jag ska lämna prov bara för att de strulat så mycket!

Jag gav blod i vecka 12 också och de va också ett jäkla meck! Barnmorskan som gjorde de då lyckades iaf få ut blod som fyllde två rör men de va efter att hon hackat sönder mina armar! Varför ska jag vara svår att sticka? Eller är de bara amatörer jag råkat på...? Hoppas att de går bättre idag. Tur att man är smärttålig...



//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0