Nu kom illamåendet...

Jag skulle aldrig sagt något om att jag blivit besparad illamåendet...i helgen kom de med råge!
Det började i fredagskväll när jag skulle gå o lägga mig. Jag kände mig ovanligt hängig och trött och när jag väl lagt mig ner började jag må illa. Jag tänkte "men va fan, inte ska de väl börja nu och jag som ska upp o jobba imorron bitti". Kl 01:30 vakande jag och mådde sjukt illa. Jag gick upp ur sängen, möttes av Jocke som ännu inte gått och lagt sig, gick in på toaletten och satte mig med huvudet i toan. Men inget kom upp...Illamåendet va outhärdligt och jag fick stoppa mina små fingrar i halsen för att lätta på trycket. Hoppas förresten att ni inte är äckelmagade! ;)
Så, efter de gick jag till sängs igen men inte så lättad som jag trodde. Jag kunde sova tills klockan ringde halv sex på morronen men när jag vaknade upptäckte jag till min förskräckelse att illamåendet va kvar..."FAN!! Jag måste jobba!!"

Wellwell, jag hasad mig upp, tog mig till jobb där jag messade Madde som jag jobbar med och frågade om hon kunde komma tidigare och det kunde hon, vilken ängel! Jag spydde en gång på jobb innan jag fick gå hem...sen låg jag deckad HELA dagen hemma på soffan! Jag sov nästan hela tiden för att slippa känna hur illa jag mådde. Jocke, älskade sambon, körde o köpte massor av underbara fruktsoppor till mig! Jag drack ett glas blåbärsdryck men som tyvärr inte fick stanna i min mage särskilt länge...Tryckte sedan i mig en banan, jag va fast besluten om att den misann skulle stanna nere! Och de gjorde den...med lite vilja så! ;)

På kvällen kom mina underbara vänner på middag och jag berättade den stora nyheten för dom men dom jäklarna hade genomskådat mig för längesen jag hade bara gått o väntat på att jag skulle säga de...Jaja, "women know" som de själva sa.

Idag mår jag bättre med jag känner fortfarande hur magen gör lite revolt. Jag har kunnat äta frukost dock! Underbart gott!
Idag blir de bara till att ta de lugnt och ta igen mina krafter så man orkar med en ny dag på jobb imorron!

//Babymom - Ida

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så tjejerna vet nu?

Skönt?

Pussar

2009-04-19 @ 20:52:44
URL: http://http:/ozera.blogg.se
Postat av: Åsa

Och en sak till. hoppas du slipper mer av det där illamåendet. låter mindre trevligt:S

2009-04-19 @ 20:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0