Inskrivning hos barnmorskan

I onsdags va vi på inskrivning hos barnmorskan. Våran barnmorska verkar helt ok men lite tam. Men hon påminner oss hela tiden att det är vi som bestämmer allt och att vi har rätt till att tacka nej till något om vi känner att just de känns "onödigt". Jag tycker dock inte att nått känns onödigt, jag litar på henne och att hon gör de bästa för vårt barn! :)

Inskrivningen tog en timme och det inefattade att göra en hel journal där mina och Jockes uppgifter skrivs in. Vi frågades ut om sjukdomar och en massa annat. Som ett förhör ungefär! ;) Blodprov togs också på mig...de va ju inte så spännande kan jag säga. Jag tar aldrig blodprov och jag vill inte göra de igen. Jag kunde nätt och jämt fylla ett rör men när de va dax för nästa va de som att blodet tog slut! Så hon fick "rota runt" lite i armen med nålen! Skönt ju! Nä, det blev inget blod från samma arm utan hon fick gott sticka i nästa...fuck asså...Där blev de ännu mer rotande än i första! Där fanns tydligen inget blod alls! Ähh, jag vet inte om de va hon som va kass eller vad men man tycker ju inte att de ska va så jävla svårt att ta ett simpelt litet blodprov...

Jag ska tillbaka dit på onsdag för att göra en glukosbelastning. Det innebär att de testar mig för graviditetsdiabetes. Eftersom min mamma är diabetiker så löper jag högre risk att drabbas av de så jag blev erbjuden att göra ett så tidigt som vecka 12. Annars görs de som rutin på alla vecka 28. Testet går till såhär: Jag får inte äta nått 8 timmar innan jag ska dit (ska vara där 8 på morronen). Där ska jag dricka nån äcklig sockerlösning...de rekomenderade att man tar med en citron som man kan pressa i så att de inte ska smaka så äckligt. Sen ska jag sitta där helt stilla (och viktigt att sitta helt stilla) i två timmar! Jaha...kul. Sitta där ashungrig och uttråkad kommer säkert bli jätte skoj! :P Men men, det ska göras.

Så, nu är jag i vecka 10+6 och går alltså in i vecka 11 imorron! Nu kan jag snart slappna av och sluta oroa mig för mycket för missfall...usch, gillar inte alls att säga ordet "missfall"...

Nu är det dax för frukost och sen jobb fram till kl 19. Jag ska stå och servera våfflor med sylt och grädde i maxiköket idag så jag tror att de kommer slinka in en och annan i min egen mun! :) *mums*

//Babymom - Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0