(God) morgon

Sitter här med Neo bredvid mig i soffan. Snart dax för mig att få lite frukost i magen.

Jag känner verkligen inte för att göra något idag...vill bara vara hemma och mysa med min son.
Men ev ska jag ut till Åsas mamma en runda...men jag får helt se hur jag känner. Just nu känns det tungt och jag orkar inte. Hon vill ju gärna att jag kommer och vill inte göra henne besviken men alla säger hela tiden att jag ska göra precis det jag känner för...jag kanske ska vara lite självisk idag?

Jag undrar om Neo börjar få lite tänder för han riktigt gnager på sina leksaker och blir arg när han inte får tugga på nått. Det kommer nog en liten bissing snart...

Hur ska jag orka med att bära med mig denna förlusten genom hela livet...?
Jocke - evigt saknad! <3

Kommentarer
Postat av: Helena

Ingen kan någonsin sätta sig in i vad du går igenom nu, om man inte varit igenom det själv. Och, egentligen spelar det ingen roll om någon känner igen sig i det du går igenom. Man har sina egna känslor och minnen. Allt jag vet är att det kommer en dag då du vågar le och ha roligt igen. Tvinga inte dig själv att göra sådant du inte vill, det kommer en ny dag igen... du har ju Neo att ta hand om. Stor kram från Helena i Norrköping

2010-04-21 @ 10:37:39
Postat av: sofie

att orka och vara stark är nog det svåratse som finns för dej just nu. folk runtomkring tror, men det är bara du som vet och dina närmaste att det tar otroligt lång tid att komma tillbaka. man kan inte orka vara stark när man är som svagast. ta en dag i taget och så som du känner. all lycka till dej och dina nära.

2010-04-21 @ 13:32:33
Postat av: Anncha

Hej Ida!

Du måste hela tiden sätta dig själv i centrum och göra det du känner för annars kan det bara bli påfrestande med alla krav från andra runt om dig. Det är en tung börda som du ska bära med dig resten av livet men lite längre fram kommer du nog att se på det på ett annat sätt och glädjas åt de som ni fick tillsammans även om det var alldeles för kort. Men du har ju det bästa man kan få i ett förhållande "ett barn" och han hjälper dig igenom dessa svåra dagar som du nu har.

Sänder en massa styrkekramar till dig.

2010-04-21 @ 17:23:45
Postat av: Medmänniska

Jasså...en bissing på G? Köp en bitring med vatten i...den kan du lägga i kylen, så blir den kall och god att bita på för "lill-killen"...det gillade iaf mina barn när dom höll på att få tänder:-)

Och du...gör det DU känner för, INGEN kommer att tycka att du är självisk!

Tänker på dig!

2010-04-21 @ 19:16:37
Postat av: Rebecca

Du ska absolut vara "självisk". Det finns ingen mer än du själv som kan bearbeta dina känslor. Se till att ta hand om dej själv och Neo innan du börjar tänka på andra. Tänker på er! Kramar

2010-04-21 @ 20:51:18
Postat av: Lina

Hej Ida.

Hoppas du gjorde precis som du ville idag, utan att känna dig tvingad till ngt. Och jag hoppas du hade en så bra dag som du kunde ha.

Jag tror absolut att lille Neo håller på att få en liten bissing om han biter aggressivt på sina leksaker... Så kärt när man kan skymta av ett litet risgryn i munnen.



Beundrar ditt mod Ida, du är en väldigt stark människa!

STYRKEKRAMAR ♥

2010-04-21 @ 21:58:06
URL: http://lokesfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0